606e957c e7da 42c9 b3a6 5fc2333680e8

در خصوص نقش اتحادیه ها علی الخصوص اتحادیه تعمیرکاران خودرو در بهره وری و ایجاد بستری مناسب جهت بهره مندی مردم از خدمات مناسب خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایران و روسیه گفتگویی با آقای علیرضا صقا صفت از کارشناسان برجسته و با سابقه این حوزه داشتیم که در ذیل مشروح آن را میخوانید .
در ابتدا از ایشان در مورد نقش اصلی اتحادیه ها در کمک به رشد اقتصاد  سوال شد ایشان اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون تکولوژی و صنعت در جوامع، لزوم داشتن ساختار مناسب در جهت ساماندهی و نظم دادن به عملکرد این صنایع و همسو کردن آنها با اهداف متعالی و پیشرفت روز افزون کشور ایجاد سندیکاها یا اتحادیه های تخصصی الزامی است، اتحادیه ها بازوی اصلی و نقش آفرین هستند که باعث کمک به رشد فراوان اقتصاد کشور خواهند شد

ایشان با بیان مثال از صنعت خودرو و مشکلات ومعضلات این صنعت از عدم اجرای قوانین یا فقدان قوانین بازدارنده و عدم تعهد مدیران دولتی در صنعت خودروی کشور و حضور مافیای منفعت طلب از معضلات اصلی این صنعت یاد کردند.

ایشان در ادامه افزودند: عدم تدوین طرح توسعه و یا چشم انداز همچنین عدم تعهد و توجیه مدیران این بخش در مسیر حرکت صحیح در راستای توسعه شغلی و رشد اقتصادی باعث متضرر شدن بخش های خصوصی و بیکاری افراد تحت پوشش آنان شده است.

این کارشناس حوزه خودرو با بیان اینکه در صنعت خودرو و ناوگان فرسوده حمل و نقل بخش عمده هزینه ها مربوط به قطعات یدکی و تعمیرات آنهاست وجود اتحادیه ای مانند اتحادیه تعمیرکاران خودرو و اتحادیه های همگن در راستای تامین قطعات و لوازم یدکی و حمایت از آنها را در راستای تامین امنیت شغلی وبرخورداری از امکانات لجستیکی و هماهنگی با دستگاه های زی ربط با برگزاری جلسات متعدد و مرور قوانین ضروری دانست.

این کارشناس صنعت خودرو عنوان کرد: در صنعت خودرو، قطعات یدکی اکثرا وارداتی هستند که حتی قطعات قاچاق نیز در بازار به فروش می رسندیعنی عملاتولید، واردات، توزیع بصورت قانونمند نبوده و فاقد نظارت کافی است.

وی افزود: در نبود سیاستگذاری درست، شاهد آشفته بازار قطعات یدکی خودرو هستیم، این درحالیست که این قطعات قاچاق و تقلبی با قیمت گزافی به مشتریان فروخته می‌شوند، اما متاسفانه هیچگونه کیفیتی ندارد، که این موضوع تبعات بسیار جبران ناپذیری از جمله افزایش تصادفات جاده‌ای  و بار هزینه بر دوش مصرف کنندگان را به همراه دارد.

علیرضاصفاصفت گفت: دستگاه‌های نظارتی باید به بازار قطعات یدکی ورود کرده و علاوه بر اینکه از فروش قطعات تقلبی جلوگیری کنند، با تشدید نظارت‌ها جلوی فروش این قطعات را  که گرانتر از ارزش واقعی آن‌هااست بگیرند.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: اتحادیه تعمیرکاران خودرو با تاسیس تعاونی و آسیب شناسی در سطح این صنعت مهم، راهکارهای مناسب و قابل اجرائی را با کمترین هزینه در جهت منافع عموم مردم پیدا کرده و ارائه
می نماید.

وی در پایان گفت: این اتحادیه با ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات به شهروندان و مشتریان خود با ایجاد یک اپلکیشن جهت خرید به موقع و امن لوازم یدکی همچنین برخورداری از خدمات تعمیرگاهی در اسرع وقت زیر ظر اتحادیه همچنین برگزاری سمینارها و  دوره های آموزشی مختلف و حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی مرتبط توانسته است گام بلندی در مسیر توسعه و خدمت رسانی به  مردم عزیز ایران بردارد . از این جهت است که  با حمایت از اتحادیه ها میتوان به نظارت درست و خدمت رسانی بهتر هم به مصرف کننده و هم به فعالین هر صنف دست یافت .

برچسب ها: