گزارش پایروس به نقل از اقتصادنیوز، هر روز نزدیک به ۶۰ کشتی حامل نفت خام بسیار بزرگ با بارگیری کامل بین خلیج فارس و بنادر چین تردد میکنند و حدود نیمی از نفتی را که دومین اقتصاد بزرگ جهان را تامین می کند، حمل میکنند.
همانطور که کشتیها وارد دریای چین جنوبی میشوند، در آبهای تحت کنترل ارتش در حال رشد چین، از باتریهای موشکی و فرودگاهها در پایگاههای این کشور در جزایر مورد مناقشه گرفته تا ناوشکنهای رادارگریز ۰۵۵، عبور میکنند. اما هنگام عبور از اقیانوس هند به همراه سایر نفتکشها که از آفریقا و برزیل به چین میروند، این نفتکشها در منطقه دریایی تحت سلطه ایالاتمتحده، فاقد حفاظت هستند.
دوازده وابسته نظامی و محقق معتقدند در حالی که استراتژیستهای نظامی و دانشگاهی غربی با احتیاط سناریوهایی را در مورد چگونگی تحول یا تشدید درگیری با چین بر سر تایوان یا هر جای دیگر در شرق آسیا مرور میکنند این آسیبپذیری با دقت بررسی میشود