امروز ۱۹ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هوش مصنوعی به کمک فیسبوک و اینستاگرام می‌آید


به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه به نقل از زومیت، شرکت‌های بزرگ فناوری رقابت بسیار شدیدی در توسعه‌ی ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی به‌راه انداخته‌اند. البته در‌این‌میان برخی از نام‌های بزرگ‌ مثل متا و اپل سکوت اختیار کرده‌اند. اکنون متا اعلام کرده است که قصد دارد تا پایان سال جاری از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تبلیغات شرکت‌های مختلف استفاده کند.

اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا، در مصاحبه‌ با Nikkei Asia اعلام کرد شرکت متبوعش انتظار دارد ابزارهایی مبتنی‌بر هوش مصنوعی جدیدی را برای ساخت تبلیغات توسعه دهد؛ برنامه‌هایی که به غول رسانه‌های اجتماعی کمک می‌کند آگهی‌های متفاوتی را برای مخاطبان مختلف بسازد. باسورث می‌گوید:

انتظار داریم سال جاری شاهد تجاری‌سازی برخی فناوری‌های ساخت تبلیغات با هوش مصنوعی باشیم. چند ماه قبل تیم‌های جدیدی در حوزه‌ی هوش مصنوعی تشکیل داده‌ایم و شاید بیشترین زمان فعالیت من در این بخش بوده است.

  • مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، ماه فوریه تیم جدیدی به رهبری کریس کاکس معرفی کرد که کار آن‌ها توسعه‌ی ابزارهای هوش مصنوعی است. در آن زمان، متا اعلام کرد در حال آزمایش چت‌بات هوش مصنوعی جدید در واتساپ و پیام‌رسان فیسبوک و فیلترهای اینستاگرام است.

به‌گزارش تِک‌کرانچ، اگرچه تلاش‌های متا در حوزه‌ی هوش مصنوعی مطابق انتظار پیش نرفته است، به‌نظر می‌رسد این شرکت همچنان ایده‌هایش را برای ساخت جهان‌های مجازی با استفاده از هوش مصنوعی دنبال می‌کند. باسورث می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مثل GPT-4 شرکت OpenAI یا Palm گوگل به ساخت مدل‌های سه‌بعدی کمک می‌کنند و بدین‌منظور، کافی است توضیحاتی درباره‌ی مدل‌های سه‌بعدی مدنظر خود ارائه دهید.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی