امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاهش مالکیت رمز ارز در کانادا با افزایش ارزش کلی این دارایی‌ها

رمز ارز در کانادا

به گزارش پایروس به نقل از تجارت‌نیوز، در سال ۲۰۲۳، چشم‌انداز مالکیت رمز ارز در کانادا تغییر قابل توجهی را تجربه کرد. در حالی که تعداد کل دارندگان رمز ارز در کانادا اندکی کاهش یافت، متوسط ارزش دارایی‌های دیجیتال آن‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافت.

با این حال بر اساس نظرسنجی اخیر کمیسیون اوراق بهادار انتاریو، ۷۷ درصد از سرمایه‌گذاران رمز ارز از سرمایه‌گذاری خود ابراز پشیمانی کرده‌اند.

افزایش آگاهی اما کاهش اعتقاد به آینده رمز ارز

نظرسنجی «دارایی‌های رمز ارز ۲۰۲۳»، توسط OSC در ۲۹ نوامبر و با همکاری Ipsos منتشر شد، نگاهی جامع به وضعیت فعلی رمز ارز در کانادا ارائه می‌دهد.

این نظرسنجی در ماه مه انجام شد و ۲,۳۶۰ کانادایی را مورد مصاحبه قرار داد. این گروه نماینده تقسیم‌بندی دقیق جمعیت کشور از نظر جنسیت، سن و منطقه بودند.

نکته جالب اینجاست، این نظرسنجی نشان می‌دهد افزایش اندکی در آگاهی رمز ارز در بین کانادایی‌ها وجود دارد، با این حال، تنها ۳۴ درصد اکنون معتقدند که رمز ارزها «نقش کلیدی در آینده خواهند داشت»، این رقم کاهش چشمگیری از سطح ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۲ داشته است.

 کاهش مالکیت رمز ارز و تغییر در انگیزه‌های سرمایه‌گذاری

درصد کانادایی‌هایی که دارایی‌های رمز ارز دارند از ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است. این سرمایه‌گذاران رمز ارز عمدتاً مردانی هستند که بین ۲۵ تا ۴۴ سال سن و تحصیلات عالی و شغل تمام وقت دارند.

با وجود خوش‌بینی کلی، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان ادعا کردند که پورتفوی رمز ارزی آن‌ها سودآور است، این رقم اندکی کمتر از ۴۶ درصد در سال ۲۰۲۲ است. متوسط ارزش پورتفو‌های رمز ارز در کانادا به طور قابل توجهی از ۵۲,۹۷۵ دلار در سال ۲۰۲۲ به ۸۲,۹۹۸ دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش داشته است.

رمز ارز به عنوان سرمایه‌گذاری

انگیزه اصلی برای خرید رمز ارز همچنان ثابت است. در هر دو سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، بیشتر پاسخ‌دهندگان، رمز ارز را به عنوان «سرمایه‌گذاری موقت» دیده‌اند.

با این حال، درصد کسانی که رمز ارز را به عنوان «سرمایه‌گذاری بلند مدت» خریداری کرده‌اند از ۲۹ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مقایسه با روندهای جهانی

روندهای مشاهده شده در بازار رمز ارز کانادا با یافته‌های مشابه در سایر کشورها همخوانی دارد. به عنوان مثال، تحقیقات انجام شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد که ۹.۴ درصد از جمعیت فرانسه دارایی‌های رمز ارز دارند، این میزان تنها کمی کمتر از کسانی است که صندوق‌های ملکی دارند. این صندوق‌ها محبوب‌ترین نوع دارایی سرمایه‌گذاری در فرانسه هستند.

نتایج نظرسنجی OSC تصویر پیچیده‌ای از بازار رمز ارز کانادا در سال ۲۰۲۳ ارائه می‌دهد. نتایج همچنین افزایش ارزش دارایی‌ها، کاهش مالکیت و تغییر در نگرش‌های سرمایه‌گذاری مردم را نیز نشان می‌دهد. نتایج نهایی بازتابی از واقعیت در حال تکامل بازار رمز ارز جهانی است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی