امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ژاپن، شرکت های چینی را به اتهام ارتباط با روسیه تحریم کرد

ژاپن-شرکت-های-چینی-را-تحریم-کرد

ژاپن شرکت های مستقر در چین و چندین کشور دیگر را به دلیل حمایت آنها از روسیه در درگیری اوکراین تحریم کرد. این اقدامات برای نهادها و افراد در روسیه و بلاروس که به نظر می‌رسد «مستقیماً درگیر» حمایت از روسیه در جنگ با اوکراین هستند، اعمال می‌شود.

اولین باری است که توکیو شرکت های چینی را به دلیل حمایت ادعایی آنها از مسکو هدف قرار می دهد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا قبلاً شرکت های مستقر در چین را به دلیل ادعای صادرات کالاهای دو منظوره که می تواند توسط ارتش روسیه استفاده شود، هدف قرار داده بودند.

این اقدامات شرکت‌های ژاپنی را از صادرات کالا به شرکت‌های تحریم‌شده که متهم به تامین فناوری ریزتراشه و هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه هستند، منع می‌کند. محدودیت های تجاری ژاپن شامل شرکت هایی در هند، قزاقستان و ازبکستان نیز می شود. یک شرکت نیز در امارات متحده عربی در معرض مسدود شدن دارایی قرار گرفته است.

پکن بارها ارائه تسلیحات به مسکو را رد کرده و خواستار راه حل دیپلماتیک برای مناقشه اوکراین شده است.

دولت فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، موضعی سخت علیه مسکو در رابطه با درگیری اوکراین اتخاذ کرده است، در حالی که اکثر کشورهای آسیایی بی طرف مانده اند. توکیو یکی از اعضای گروه G7 است که شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز می شود و یکی از شرکای ناتو در منطقه هند و اقیانوس آرام است.

ماه گذشته، ژاپن و کره جنوبی تحریم هایی را علیه افراد، سازمان ها و کشتی های مرتبط با خرید تسلیحات ادعایی روسیه از کره شمالی برای استفاده در اوکراین وضع کردند. مسکو و پیونگ یانگ این اتهامات را رد کرده اند.

آخرین تحریم‌های توکیو در حالی صورت می‌گیرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه این هفته از کره شمالی و ویتنام بازدید کرد. مسکو و پیونگ یانگ توافق کردند همکاری ها را در همه زمینه ها تقویت کنند و در صورت تجاوز خارجی به یکدیگر کمک کنند. در هانوی، در جریان سفر پوتین، ۱۲ قرارداد همکاری راهبردی و همکاری امضا شد.

روسیه بارها تحریم‌های «تهاجمی» و «غیرقانونی» اعمال شده توسط کشورهای غربی بر سر درگیری اوکراین را محکوم کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در مورد دور قبلی محدودیت‌های ژاپن در ماه آوریل، گفت توکیو کاملاً در کنار غرب قرار گرفته و موضعی «غیر دوستانه» علیه مسکو اتخاذ کرده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی