امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلاش چین برای محدود کردن دامنه فعالیت‌های مرتبط با توکن‌ بازی

تلاش چین برای محدود کردن دامنه فعالیت‌های مرتبط با توکن‌ بازی

به گزارش پایگاه خبری پایروس؛اداره کل انتشارات و تبلیغات چین  (GAPP) پیشنهاد ممنوعیت تبدیل توکن‌های بازی را به پول فیات داده است. چنین اقدامی گامی مهم در تلاش مداوم این کشور برای تنظیم صنعت بازی‌های آنلاین محسوب می‌شود. ممنوعیت پیشنهادی که در مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها منتشر شده در تاریخ ۲۲ دسامبر ارائه شده است، به طور موثر ارتباط بین ارزهای دیجیتال کسب شده در بازی‌ها و اقتصاد واقعی را قطع می‌کند.

دستورالعمل‌های جدید طیف گسترده‌ای را از مسائل مربوط به مقررات بازی‌های آنلاین در بر می‌گیرند. آنها همچنین به دنبال تقویت نظارت بر توسعه‌دهندگان و ناشران بازی‌های آنلاین هستند. شرکت‌ها باید مجوز فعالیت در چین را دریافت و داده‌های مشتریان خود را تا دو سال ذخیره کنند. آنها همچنین باید مطمئن شوند محتوایی که ارائه می‌کنند، با فهرستی از ارزش‌های ملی مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، ثبت‌نام ناشناس کاربران ممنوع نیز ممنوع می‌شود.

مفاد کلیدی دستورالعمل‌های پیش‌نویس

ماده ۲۳ از پیش‌نویس این دستورالعمل‌ها، به استفاده از توکن‌های بازی می‌پردازد و مقرر می‌کند که کاربران نمی‌توانند از آنها برای خرید کالاهای فیزیکی یا مبادله با محصولات یا خدمات دیگر واحدها یا پول قانونی بهره بگیرند.

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال در چین به عنوان پول قانونی واجد شرایط نیستند و هیچ اشاره خاصی به رمزنگاری در دستورالعمل‌ها وجود ندارد، این نکته ابهاماتی را ایجاد می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد GAPP  در تلاش است تا اقتصاد بازی‌های آنلاین را از تعامل نزدیکتر با اقتصاد واقعی جدا کند.

محدودیت‌های ارائه‌دهندگان بازی

علاوه بر ممنوعیت تبدیل توکن‌های بازی به پول فیات، دستورالعمل‌ها محدودیت‌های بیشتری را نیز بر ارائه‌دهندگان بازی‌ها اعمال می‌کنند.

این موارد عبارتند از:  ممنوعیت استفاده از پاداش‌های تشویقی، مانند ثبت‌نام یا جوایز ورودی، تعیین محدودیت‌های شارژ کاربر و در پایان اطمینان از اینکه محتوای بازی با ارزش‌های ملی و سوسیالیستی مطابقت دارد.

تأثیر قوانین جدید بر بازی‌های Web3

دستورالعمل‌های پیش نویس در حال حاضر در وضعیت مشورت عمومی هستند و هنوز به قانون تبدیل نشده‌اند. مهلت مشورت در مورد آنها تا ۲۲ ژانویه ۲۰۲۴ است. اگر محدودیت‌های پیشنهادی اعمال شوند، می‌توانند تأثیر قابل توجهی را بر بخش بازی‌های Web3 که از فناوری بلاکچین برای ایجاد بازی‌های غیرمتمرکز بهره می‌گیرند، بگذارند.

یات سیو یکی از بنیانگذاران شرکت بازی و سرمایه‌گذاری Animoca Brands، ابراز نگرانی کرده است که ممنوعیت پیشنهادی می‌تواند نوآوری را سرکوب کند و مانع رشد بازی Web3 در چین شود. او پیش‌بینی کرده است که تعداد کیف پول‌های فعال منحصر به فرد که در بازی‌های Web3 درگیر هستند، ممکن است سال آینده تا ۱۰۰ میلیون افزایش یابد که پتانسیل این بازار نوظهور را برجسته می‌کند.

پیشنهاد GAPP برای ممنوعیت تبدیل توکن‌های بازی به پول فیات، نشان‌دهنده گام مهمی در تلاش‌های دولت چین برای تنظیم صنعت بازی‌های آنلاین است. اگر چنین ممنوعیت‌هایی اعمال شوند، می‌توانند تأثیر عمیقی بر بازی‌های سنتی و بخش بازی‌های Web3 بگذارند. باید دید صنعت کریپتو چگونه خود را با این مقررات جدید تطبیق می‌دهد و آیا این قوانین در چین ماندگار می‌شوند یا خیر.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی