امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پیش بینی قیمت ریپل همزمان با افزایش ارزش بازاری USDC

پیش بینی قیمت ریپل

به گزارش پایروس به نقل از تجارت‌نیوز، ریپل ارز دیجیتالی است که به یک پروتکل غیرمتمرکز بلاکچین لایه اول که حدود بیش از ۱۰ سال پیش توسط شرکت فین‌تک Ripple با هدف تمرکز بر پرداخت راه‌اندازی شد، قدرت می‌دهد. قیمت ریپل اکنون در حدود ۰.۴۹ دلار قرار دارد.

روز پنج‌شنبه، ارزش بازار USDC حدود ۲۶.۱۵ میلیارد دلار بود که به رده پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازاری رسید. این در حالی است که ریپل در حدود ۲۵.۹۵ میلیارد دلار ارزش داشت و در جایگاه ششم این رده‌بندی مشاهده می‌شد.

تسلط USD Coin بر XRP پس از افت قیمت ریپل در اوایل این هفته همزمان با نزول گسترده بازار ارزهای دیجیتال و در میان نگرانی‌ها در مورد فروش دارایی‌های دیجیتال صرافی ورشکسته FTX رخ داد.

در حالی که بخش‌های دیگر بازار اکنون شرایط بهبود را پشت سر می‌گذارند، بیت کوین (BTC) در بالاترین سطح ماهانه خود حدود ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار قرار دارد. در سمت دیگر اما قیمت ریپل هنوز در اواسط سطح ۰.۴۸ دلار با مشکل مواجه شده است.

گفتنی است، ریپل پس از اینکه در دعوای حقوقی جاری خود پیروزی جزئی بر SEC به دست آورد، یک جهش قوی به بالاترین حد چندساله خود تا سطح ۰.۹۰ دلار داشت. پس از صعود قیمت، این ارز دیجیتال اکنون در یک روند نزولی گیر کرده است. این روند نزولی قیمت ریپل با جهش ارزش بازار USDC همراه شده و منجر به جابه‌جایی جایگاه این دو رمز ارز در رتبه‌بندی بازار ارز دیجیتال شده است.

کاهش ارزش بازار USDC در ماه مارس پس از یک بحران کوچک بانکی در ایالات متحده تسریع شد. کاهش ارزش بازار USDC این نگرانی را ایجاد کرد که این استیبل کوین ممکن است تحت وثیقه قرار نگیرد. USDC با دلارهای واقعی یا معادل‌های نقدی آمریکا به صورت ۱:۱ پشتیبانی می‌شود، که مورد اول در حساب‌های بانکی مختلف ایالات متحده ذخیره می‌شود.

پیش بینی قیمت ریپل
نمودار پیش بینی قیمت ریپل، منبع: Tradingview

پیش‌بینی قیمت ریپل

در حالی که ریپل توانست حدود شش درصد از پایین‌ترین سطح هفتگی قبل خود در حدود سطح ۰.۴۶ دلار را بازیابی کند، همچنان از زمان افزایش قیمت خود طی ماه جولای، در روند نزولی گیر کرده است.

تأیید اینکه روند نزولی به پایان خود نزدیک می‌شود، مستلزم آن است که قیمت ریپل به سمت بالای ۲۱ و ۲۰۰ DMA خود بازگردد. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مهلتی کوتاه برای تقویت خریداران ریپل شود و راه را برای حرکت قیمت به سمت مقاومت ریپل در اواسط سطح ۰.۵۰ دلاری باز کند.

شکایت جاری ریپل و SEC

یک قاضی منطقه که ریاست پرونده ریپل را بر عهده داشت، در ماه ژوئیه حکم داد که ریپل لزوماً نوعی اوراق بهادار نیست؛ گرچه SEC درخواست تجدید نظر برای اعتراض به این حکم را ارائه کرده، اما همچنان تصمیمی در مورد اعطای این درخواست گرفته نشده است.

مدیر ریپل، مونیکا لانگ، در مصاحبه‌ای با CNBC در اوایل هفته قول داد که این شرکت به مبارزه با SEC در تمام طول مسیر ادامه خواهد داد. بیشتر ناظران بازار گمان می‌کنند که احتمال برد با ریپل است. بنابراین چشم‌انداز قیمت ریپل برای بسیاری در وضعیت مثبت قرار دارد، زیرا تلاش SEC برای طبقه‌بندی XRP به عنوان یک اوراق بهادار با شکست مواجه شده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی