به گزارش پایروس به نقل از تجارتنیوز، شرکت ساعتسازی ژاپنی کاسیو در اقدامی جدید، تصمیم به ورود به دنیای NFT گرفته است.
کاسیو قصد دارد تا ساعتهای مجازی جی-شاک را بهصورت مجازی و در قالب کلکسیون NFT عرضه کند.
سری مدلهای اسپرت G-Shock یکی از پرفروشترین ساعتهای این برند هستند که برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ معرفی شدند
و بیش از ۱۳۰ میلیون ساعت از این مدل در سراسر جهان بهفروش رفته است.
پس از سختگیریهای دولت ژاپن بر صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور، بنظر میرسد که مقامات این کشور تصمیم گرفتند که سیاستهای سخنگیرانه خود را تغییر دهند.
معافیت مالیاتی جدید بر رمزارزها و امکان تامین مالی استارتاپهای ژاپنی با انتشار توکن، از جدیدترین تغییرات احتمالی دولت ژاپن در بحث ارزهای دیجیتال بوده است.
ساعتهای کاسیو بهشکل NFT
کاسیو در نشست خبری جدید، اعلام کرد که سری مجازی ساعتهای G-Shock بر روی پروتکل بلاکچین پالیگان عرضه خواهد شد.
این شرکت ژاپنی اعلام کرد که مدلهای سهبعدی NFT سری جی-شاک نیز در انتهای سال جاری معرفی خواهند شد.
پیش از عرضه کلکسیون NFT، این شرکت کارتهای عضویت خاصی بهشکل NFT را صادر خواهد کرد که به کاربران دسترسی اختصاصی به برخی کانالها در پلتفرم دیسکورد را خواهند داد.
کاسیو در تاریخ بیست و سوم سپتامبر، ۱۵ هزار کارت NFT را بهصورت رایگان عرضه خواهد کرد و افرادی که کارت عضویت اختصاصی را داشته باشند،
میتوانند پیش از بقیه افراد به این کلکسیون دسترسی داشته باشند.
دارندگان کارت اختصاصی، دسترسی ویژهای به رویدادها و جلسات این برند نیز خواهند داشت. بر اساس اعلام مدیرعامل کاسیو،
هدف از اجرای این پروژه خلاقانه، افزایش حضور مدلهای جی-شاک این برند در دنیای مجازی و وب۳ است.
حضور شرکتهای ژاپنی در دنیای NFT
شرکتهای ژاپنی فعال در حوزه فشن، لباسهای ورزشی و اکسسوری تصمیم گرفتهاند تا محصولات خود را بهصورت دیجیتالی وارد دنیای NFT کنند.
با وجود اینکه دوران اوج و رونق این بازار در بسیاری از کشورها بهاتمام رسیده است، اما نخست وزیر ژاپن باور دارد که NFT و وب۳ میتوانند موتور محرکه اقتصاد این کشور باشند.
تاکنون اسیکسو و میزونو دو شرکت ژاپنی بودهاند که وارد دنیای NFT شدند. ایرلاین ژاپنی نیپون نیز از دیگر شرکتهای ژاپنی است که NFTهایی با تم هواپیمای این ایرلاین را عرضه خواهد کرد.