امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هواپیماهای ساخت ترکیه به جهان صادر می شوند

به گزارش پایروس به نقل از آناتولی، شرکت ملی هوافضای ترکیه «توساش»، با پلتفرم‌های ملی و منحصر به فردی که ایجاد کرده است، دستاوردهای جدیدی را به موفقیت‌های صادراتی خود اضافه می‌کند.

شرکت ملی هوافضای ترکیه در نمایشگاه بین المللی دریایی و هوانوردی لنکاوی (LIMA 2023) در مالزی، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های دفاعی در منطقه آسیا و اقیانوسیه شرکت کرد. این شرکت هواپیمای ساخت خود را به مقامات نظامی و غیرنظامی کشورهای منطقه به ویژه مالزی معرفی کرد.

برتان کورت، رئیس بازاریابی و ارتباطات شرکت توساش در گفت‌وگو با آناتولی در مورد فعالیت‌های صادراتی این شرکت گفت: ما از سال ۲۰۱۸ به یک استراتژی رشد پایدار دست یافتیم و سال گذشته با معرفی محصولات اصلی خود به بازار، سفارشی بالغ بر ۱ میلیارد دلار دریافت کردیم. در ۵ سال گذشته قراردادهایی را با ۱۳ کشور به ارزش ۳.۳ میلیارد دلار امضا کردیم.

از میان پلتفرم‌های تولید شده در تاسیسات توساش، به ۶ کشور پهپاد «آنکا»، به دو کشور پهپاد «آک‌سونگور»، به سه کشور بالگرد «آتاک»، به دو کشور جنگنده «حرکوش» و به یک کشور سیستم هدف‌گیری با سرعت بالا «شیمشک» فروخته و برخی از آنها تحویل داده شده است.

به گفته وی، این کشورها به ترتیب فیلیپین، قزاقستان، قرقیزستان، چاد، نیجر و تونس هستند.

توساش با همکاری شرکت‌های پیشرو در سازه‌های هواپیما در جهان، قرارداد توسعه تجاری جدیدی به ارزش تقریبی ۲.۵ میلیارد دلار در ۳ سال گذشته امضا کرده است.

این شرکت قصد دارد موفقیت صادرات خود را در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی