مجموع میزان نقل و انتقالات برای سال ۲۰۲۳ بدون تغییر باقی ماند و به حدودا ۱۵۲ میلیون دستگاه رسید. نیمه نخست سال میلادی گذشته برای کل صنعت چالشبرانگیز بود؛ اما در ۶ ماهه دوم سال، ارتقاء به فناوری ۵G و فروش بیشتر از حد انتظار موجب آغاز روند بهبود اوضاع شد.
بعلاوه موسسه Counterpoint خاطرنشان کرد که میزان فروش محصولات اپل در هندوستان برای نخستین بار در تاریخ از مرز ۱۰ میلیون دستگاه فراتر رفت.
شوبهام سینگ؛ تحلیلگر موسسه Counterpoint Research خاطرنشان کرد که سامسونگ به لطف بازاریابی آفلاین قدرتمند خود و عملکرد قوی سری گلکسی A بازار را به تصرف خود درآورد. از طرفی کمپانی در بخش محصولات پریمیوم، رویکردی متمرکز را در پیش گرفت. شرکت ویوو با وجود رویکرد طراحی CMF (رنگ، متریال و پوشش) برای سری V29 خود در جایگاه دوم قرار گرفت. همچنین دستگاههای سری T این شرکت نیز در زمینه فروش آفلاین، عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند.
شیائومی با عرضه گوشیهای ۵G مقرونبهصرفه در حد فاصل ماههای اکتبر تا دسامبر موفق به حفظ برتری خود نسبت به رقبا شد. بعلاوه برند چینی از رویکرد جدیدی رونمایی کرد که به موجب آن دستگاههای ردمی و پوکو از روی یکدیگر کپیبرداری نشدند. این پدیده به جلوگیری از سردرگمی مشتریان کمک قابلتوجهی کرد.
بازار محصولات ممتاز نیز یکی دیگر از مولفههای حائز اهمیت در هندوستان بهشمار میرود. این بخش از بازار به لطف طرحهای تامین مالی با رشد سالیانه ۶۴ درصدی مواجه شد. در نتیجه تعداد بیشتری از مشتریان توانستند گوشیهای هوشمند با قیمتگذاری بیش از ۳۰ هزار روپیه یا حدودا ۳۶۵ دلار را خریداری نمایند.
حضور قدرتمند اپل در هندوستان با وجود فروشگاههای فیزیکی این شرکت تقویت شد؛ اما گوشیهای آیفون توسط خرده فروشیها در معاملات و تبلیغات سودآور نیز به فروش رفتند. بر اساس پیشبینیها کاربران در سال آینده به سراغ دستگاههایی با قابلیت پشتیبانی از فناوریهای دالبی اتموس، دالبی ویژن و امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد خواهند رفت.
گوشیهای تاشو نیز آینده روشنی را پیش رو داشته و موسسه Counterpoint پیشبینی میکند که فروش این دستگاهها در سال ۲۰۲۴ از مرز ۱ میلیون واحد فراتر خواهد رفت.