امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روزهای سبز بورس با ورود پول حقیقی

شاخص کل بورس تهران ظرف پنج روز کاری اخیر در مجموع حدود 95هزار واحد رشد کرده و با تداوم روند مثبت و صعودی، به ارتفاع دو میلیون و ۱۲۱هزار واحد رسیده است.

به گزارش پایروس به نقل از کیهان، شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز (یکشنبه ۱۲ آذرماه) با رشد ۳۳هزار و ۵۰۳ واحدی به ارتفاع دو میلیون و ١٢١هزار و ۱۹۹ واحد رسید. شاخص‌ هموزن نیز با ۲۷۹۳ واحد افزایش، ٧٣١هزار و ۴۵۰ واحد شد.
شاخص کل بورس پس از کاهش ۲۳۰۰ واحدی در روز یکشنبه هفته گذشته؛ در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته قبل؛ به ترتیب حدود ۱۶۵۰، ۵۸۰۰ و ۲۸هزار و ۵۰۰ واحد رشد کرد و روز شنبه هم نزدیک ۲۷هزار و ۵۰۰ واحد و دیروز ۳۳هزار و ۵۰۳ واحد افزایش یافت. به این ترتیب در پنج روز کاری اخیر، شاخص کل بورس از دو میلیون و ۲۶هزار واحد به دو میلیون و ۱۲۱هزار و ۱۹۹ واحد رسیده که حدود ۹۵ هزار واحد رشد را نشان می‌دهد.
همچنین؛ بالاترین رکورد ارزش معاملات خرد از ابتدای تابستان نیز به ثبت رسید و ارزش معاملات خرد (سهام و صندوق‌های سهامی) ۸۵۰۰ میلیارد تومان بود که نقش زیادی در افزایش شاخص داشت. ضمن اینکه حقیقی‌ها، دیروز حدود ۶۵۰میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
شاخص کل فرابورس نیز دیروز ۱۳۹ واحد افزایش داشت و به محدوده ٢۵هزار و ٧٣٠ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران دیروز بیش از هفت میلیون و ۳۷۱هزار میلیارد تومان شد و معامله‌گران بیش از ۲۱میلیارد و ۶۰۰میلیون سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۳۲هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰هزار و ۱۸۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
۳۲۳ نماد در محدوده مثبت و ۱۱۰ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۲۴۰ نماد در محدوده مثبت و ۸۱ نماد در محدوده منفی در بازار دیروز معامله شد. ضمن اینکه شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی- ارزشی یک و شش‌دهم درصد افزایش یافت.
همچنین ساجد حاتمی؛ رئیس اداره رسیدگی به تخلفات ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از جریمه نقدی و سلب صلاحیت مدیران یک ناشر بورسی به دلیل عدم پرداخت وجوه ناشی از فروش حق‌تقدم‌های استفاده نشده خبر داد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی