امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صادرات روسیه به چین در سال ۲۰۲۴ افزایش یافت!

بر اساس داده های گمرک، عرضه کالاهای مسکو به همسایه آسیایی خود با سرعت بی سابقه ای در حال افزایش است.

ودوموستی با استناد به داده های گمرک چین گزارش داد که تجارت روسیه با چین در نیمه اول سال به بیش از ۶۵ میلیارد دلار رسید و سطح صادرات منابع طبیعی در بالاترین حد خود است.

صادرات کالاهای روسیه به چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش یافت و به رکورد ۶۵.۲ میلیارد دلار بین ژانویه تا ژوئن سال جاری رسید و بر اساس آخرین آمار، عرضه نفت و گاز نزدیک به ۹۰ درصد از محموله ها را تشکیل می دهد.

در دوره گزارش شده، چین نفت معدنی و سایر فرآورده های نفتی را به ارزش ۵۰ میلیارد دلار خریداری کرد، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۷ میلیارد دلار بود.

تنها در شش ماه سال ۲۰۲۴، تولیدکنندگان نفت روسیه بیش از ۵۵ میلیارد تن نفت خام به چین فروختند که در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش داشت.

میانگین قیمت صادرات نفت روسیه در نیمه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافت و به ۸۰.۳ دلار در هر بشکه رسید که سقف قیمت ۶۰ دلاری غرب را که به عنوان بخشی از قیمت‌های دور بر نفت روسیه تحمیل شده بود، شکست.

مسکو و پکن “اتحاد استراتژیک انرژی” را تقویت می کنند

طبق آمار رسمی، محموله‌های آلومینیوم روسیه به چین با سرعتی بی‌سابقه در حال رشد بوده و با رشد سالانه ۶۴ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسیده است. صادرات سایر کالاها نیز در حال افزایش بوده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که عرضه سنگ‌های فلزی با ۱۵ درصد رشد به ۲.۳ میلیارد دلار در سال جاری، در حالی که صادرات چوب با ۲ درصد افزایش به ۱.۷ میلیارد دلار رسیده است.

همکاری های دوجانبه بین روسیه و چین طی دو سال گذشته با سرعت بی سابقه ای در حال رشد بوده و همچنان در حال افزایش است. گردش مالی تجاری در سال گذشته به بالاترین رقم تاریخی ۲۴۰ میلیارد دلاری در سال گذشته رسید و صادرات و واردات با سرعتی دو رقمی افزایش یافت.

پس از آنکه کشورهای غربی تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه مسکو به‌خاطر مناقشه اوکراین وضع کردند، روسیه بخش عمده‌ای از جریان‌های تجاری خود را به سمت بازارهای آسیایی، به‌ویژه چین، هدایت کرد.

روابط اقتصادی بین مسکو و پکن با تصمیم متقابل برای انجام اکثر معاملات با ارزهای خود کشورها به جای معامله با دلار تقویت شده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی