امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تمایل سازمان ملل به تمدید معامله غذایی با روسیه

به گزارش پایروس به نقل از اسپوتنیک، فرهان هاک معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این سازمان مایل است تا “به تمدید اقدامات” هر دو بخش معامله غذایی دست پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی در این خصوص که اگر در تاریخ ۱۸ ژوئن اجرای ابتکار غلات شیمیایی دریای سیاه متوقف شود، آیا تفاهم نامه فهم متقابل بین فدراسیون روسیه و سازمان ملل متحد برای صادرات مواد غذایی و کود شیمایی روسیه همچنان اجرایی خواهد شد یا خیر، اظهار کرد: “در خصوص تفاهم نامه فهم متقابل، ما تلاش می کنیم تا این امر را تامین کنیم که هم تفاهم نامه فهم متقابل و ابتکار غلات دریای سیاه همچنان اجرا شوند. و ما در تماس هستیم تا این را تامین کنیم که این معامله ها همچنان اجرا گردند”.

به گفته وی سازمان ملل متحد به تماس خود با طرفین ادامه می دهد.

پیشتر سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که فدراسیون روسیه کار را به ان سمت هدایت می کند که ۱۸ ژوئن آخرین روز اعتبار معامله غلات باشد.

ابتکار غلات دریای سیاه، که در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا. از ۱۸ مارس ۲۰۲۳، روسیه قرارداد را برای ۶۰ روز تمدید کرد. اوکراین اصرار دارد که این قرارداد برای ۱۲۰ روز تمدید شده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی