امروز ۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تقدیر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه بر ۲۶ پروژه فناورانه

تقدیر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه بر 26 پروژه فناورانه

به گزارش پایروس به نقل از روابط عمومی شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در آئین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در خانه فناوری و نوآوری ایران اظهار کرد: ما در دوره چهارم معاونت علمی ریاست جمهوری ۲ رویکرد مستقل توسعه فناوری با نگاه کاشتن برای آینده و ستادهای توسعه اقتصاد دانش بنیان را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در اقتصاد واقعی کشور شامل نفت، معدن، ماشین سازی و …این دو رویکرد را پیاده سازی خواهیم کرد، ادامه داد: قانون راهبردی جهش تولید دانش بنیان یک قانون درست در مجلس بود که بسیار تاثیرگذار است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه امروز در ۲۶ پروژه پشنهادی فولاد مبارکه که همه اجرایی می‌شود ۲۱ پروژه مورد تایید فناورانه معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است، ادامه داد: این پروژه‌ها به ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند، حداقل به میزان ۴۰۰ میلیارد تومان از محل قانون جهش در تولید اقتصاد دانش بنیان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: باید توجه داشت؛ باعث خوشحالی است که صنایع بزرگ کشور از جمله فولاد مبارکه الگوی شرکت‌های کوچکتر هستند و در این شرایط، اقدامات فولاد مبارکه در این صنایع ادامه دار خواهد بود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز قراردادهای خیر و مبارکی به امضا رسید، ادامه داد: این اسناد برکات خوبی برای صنعت و معدن کشور خواهند داشت.

**اتصال بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگی چون فولادمبارکه، اتفاقی مبارک است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اتصال بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگی چون فولاد مبارکه، اتفاقی مبارک است و این اتفاقات می‌تواند تحول چشمگیری را از خلق ثروت در مسیر دانش و فناوری رقم بزند که به همین خاطر به فولاد مبارکه تبریک می‌گویم.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین امضای سندهای همکاری توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه صنایع فلزی و معدنی در خانه فناوری و نوآوری ایران اظهار کرد: امروز باید بیش از گذشته به هوشمندسازی برسیم چرا که این ابزار می‌تواند عنصری برای موفقیت در بازارهای جهانی باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه رهبری هوشمندانه صنایع بزرگ تاکید رهبر معظم انقلاب است، ابراز کرد: اینکه ما شغل ایجاد کنیم نشان هوشمندی است، باید گلوگاه‌ها را شناسایی و هوشمندانه آنها را مدیریت و کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز در وزارت صمت نگاه هوشمندانه در دستور کار است، تصریح کرد: ما به دنبال تولید داخل، اشتغال و … هستیم و آن هم بر مبنای عقل صورت می‌گیرد.

علی‌آبادی با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنیم صنایع کوچک و به ویژه دانش بنیان‌ها را به صنایع بزرگ وصل کنیم، افزود: این امر برای خلق دانش و حل مسئله در دستور کار است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی