بازار خودرو در هفته دوم دی ۱۴۰۲ به نسبت هفته قبل با رشد قیمت محصولات پُرتقاضا مواجه شد. اما کمتر کسی فکر می کرد رانا پلاس با سقف شیشه ای گوی سبقت را از بقیه خودروها برباید و در صدر جدول بیشتر افزایش قیمت هفتگی قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری پایروس؛ به نقل از اقتصادنیوز، بازار خودرو در نیمه دی سال جاری هوایی تابستانی داشت و شاهد رشد قیمت تمامی محصولات پُرتقاضا در بازار خودرو بودیم. رانا پلاس با رشد حدود ۶.۶ درصدی قیمت خود را به حوالی ۵۶۵ میلیون تومانی رساند. این خودروی کم حاشیه بازار هفته اول دی ۱۴۰۲ را با قیمت حول و حوش ۵۳۰ میلیون تومانی به پایان رسانده بود.
اما در بازار خودرویی که تمام محصولات پُرتقاضای بازار روند صعودی به خود گرفته بودند، پژو ۲۰۵ تیپ دو کمترین رشد قیمت را تجربه کرد و در قعر جدول افزایش قمیت هفگی قرار گرفت. این خودروی پُرطرفدار طی یک هفته تنها یک درصد به قیمت بازاری خود اضافه کرد. متقاضیان پژو ۲۰۶ تیپ دو در پایان هفته دوم دی امسال برای در اختیار گرفتن این خودروی هاچ بک (بدون صندوف عقب) باید حساب خود را خوددو ۴۹۵ میلیون تومان شارژ می کردند.
این گمانه وجود دارد که پژو ۲۰۶ تیپ دو در هفته های آتی با تغییر کانال قیمتی خود بار دیگر حوضرد ر کانال ۵۰۰ میلیون تومانی را تجربه کند.
اعضای دیگر خانواده پژو بر خلاف پژو ۲۰۶ تیپ دو رشد قیمت بیشتری را به خود دیدند. پژو پارس سال با موتور XU7P که از ابتدای پاییز روند صعودی به خود گرفته است در ادامه این روند با رشد نزدیک به پنج درصدی در پایان هفته دوم دی سال جاری با قیمت حول و حوش ۵۵۵ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت.
پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و فرمان برقی بعد از پژو پارس بیشترین رشد قیمت را در میان اعضای مورد بررسی خانواده پژو تجربه کرد. این خودرو در پایان هفته جاری با قیمت حوالی ۶۳۵ میلیون تومان به کار خود پایان داد. پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و فرمان برقی رشد حدود ۳ درصدی را در کارنامه خود ثیت کرد. پژو ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک (MC)نیز در رده سوم رشد قیمت خانواده پژو قرار گرفت. این خودرو پایان این هفته با قیمتی حوالی ۷۷۵ میلیون تومان از سوی فروشندگان به خریداران عرضه شد.
خانواده دنا نیز رشد قیمت را در بازه زمانی یاد شده به خود دید. دنا با گیربکس دستی پنج سرعته و موتور توربو شارژ در یک هفته حدود ۱۵ میلیون رشد قیمت را تجربه کرد و با قیمتی حول و حوش ۷۲۵ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار گرفت.
دنا با گیربکس دستی و موتور توربو شارژ نیز حدود ۲۵ میلیون تومان رشد قیمت را در کارنامه خود ثبت کرد. این خودرو با این رشد قیمت خود را به حوالی ۸۴۵ میلیون تومانی رساند. بنابراین رشد قیمت هفتگی دنا با موتور توربو شارچ و گیربکس اتوماتیک ( سه درصد) بیش از قیمت همین خودرو با گیربکس دستی ( حدود دو درصد) بوده است.
سری هم به قیمت اعضای خانواده تیبا بزنیم. این خانواده که کف قیمت بازار خودرو را در اختیار دارند همسو با قیمت سایر محصولات پُرتقاضا رشد را تجربه کردند. تیبا صندوقدار با رشد حدود ۱۰ میلیون تومانی قیمت خود را به نزدیکی های ۳۴۵ میلیون تومان رساند. اما میزان رشد تیبا دو کمتر از تیبا صندوقدار بود. تیبا دو با رشدی حول و حوش پنج میلیون تومان با قیمتی نزدیک به ۳۵۰ میلیون تومان در تیررس خریداران قرار گرفت.
سورن پلاس بنزینی نیز با جهش قیمتی حدود ۲۵ میلیون تومانی توانست علاوه بر اینکه کانال قیمتی جدیدی را برای خود دست و پا کند به زبان درصد نیز بیش از چهار درصد افزایش قیمت را در کارنامه خود ثبت کند.
شاهین با گیربکس دستی نیز به رغم افت قیمت هفته گذشته در هفته دوم دی امسال با رشدی حدود ۱۵ میلیون تومانی قیمتش خود را تا حوالی ۵۹۵ میلیون تومان افزایش داد.