اعلام-هزینه-زیست-محیطی-برای-اروپا

ایرلاین بزرگ اتحادیه اروپا “هزینه زیست محیطی” سنگینی را اعلام می کند

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا آلمان بلیط هواپیما را به دلیل هزینه های سنگین زیست محیطی گران می کند.

لوفت هانزا ایرلاین، به دلیل تلاش برای جبران هزینه‌های پیروی از قوانین جدید اتحادیه اروپا در استفاده از سوخت گران‌تر هوانوردی پایدار (SAF) هزینه اضافی تا 72 یورو (77 دلار) برای بلیط هواپیما اعلام کرده است.

بر اساس پایروس نیوز، طبق بیانیه شرکت صادر شده در این هفته، این مالیات برای کلیه بلیط های صادر شده تا تاریخ 26 ژوئن و برای پروازها از 1 ژانویه 2025 به بعد اعمال خواهد شد.

 

لوفت هانزا در این خصوص گفت: در پروازهای کوتاه و متوسط، نرخ بلیط تا 5 یورو در کلاس اکونومی و 7 یورو برای بیزینس کلاس افزایش می یابد. در پروازهای طولانی مدت، مسافران در کلاس تجاری بین 18 تا 36 یورو هزینه اضافی دریافت خواهند کرد، در حالی که برای مشتریان درجه یک تا 72 یورو هزینه دریافت می شود.

لوفت هانزا گفت که این هزینه اضافی برای پروازهای خروجی از هر یک از 27 کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین بریتانیا، نروژ و سوئیس اعمال خواهد شد. تمامی پروازهای فروخته شده توسط گروه لوفت هانزا که مالک خطوط هوایی از جمله لوفت هانزا، یورووینگز، سوئیس و ادلوایس ایر و خطوط هوایی اتریش می باشد، مشمول هزینه خواهند بود.

افزایش نرخ پروازها برای جبران هزینه های زیست محیطی است

لوفت هانزا در خصوص افزایش نرخ پروازها اظهار کرد: “هزینه اضافی برای پوشش بخشی از هزینه های اضافی که به طور پیوسته در حال افزایش است به دلیل الزامات زیست محیطی نظارتی در نظر گرفته شده است.”

مقررات جدید اتحادیه اروپا مقرر می دارد که تامین کنندگان سوخت اطمینان حاصل کنند که تا سال 2025 دو درصد سوخت در فرودگاه های اتحادیه اروپا SAF است و تا سال 2030 به 6 درصد و تا سال 2050 به 70 درصد افزایش می یابد.

با این حال، کارشناسان هشدار داده اند که اقدامات با هدف کاهش آلودگی هوا می تواند منجر به تحمیل هزینه های بالاتر به مشتریان شود.

در ژانویه 2022، ایرفرانس-KLM اولین شرکت هواپیمایی اتحادیه اروپا بود که هزینه سوخت زیستی اضافی را به بلیط اضافه کرد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که به کرایه های تجاری تا 12 یورو و کرایه ها تا 4 یورو اضافه می کند.

در حال حاضر ایرفرانس-کی ال ام، در حال بررسی اقدامات مشابه با لوفت هانزا است تا نرخ پروازها را افزایش هد.

تبلیغات