امروز ۶ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جاسوسی هزاران شرکت از کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک

جاسوسی هزاران شرکت از کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک

به گزارش پایگاه خبری پایروس؛ طبق پژوهشی که یک مؤسسه آمریکایی انجام داده است مشخص شده است که اطلاعات کاربران اینترنت به‌طور متوسط از سوی ۲۲۳۰ شرکت جمع‌آوری می‌شوند و به پلت‌فرم تبلیغاتی فیس‌بوک ارسال می‌شوند.

پژوهشگران مؤسسه Consumer Reports با بررسی داده‌های تعدادی از کاربران فیس‌بوک و تحلیل آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اطلاعات هر کدام از این کاربران توسط هزاران شرکت مختلف به پلت‌فرم تبلیغاتی فیس‌بوک ارسال می‌شده است.

کاربران فیس‌بوک به‌طور عمومی پیش از این نیز مشاهده کرده‌اند که تبلیغات فیس‌بوک چیزهایی را به آن‌ها نشان می‌دهد که برایش جست‌وجو انجام داده‌اند، اما پژوهش جدید نشان می‌دهد عطش متا به اطلاعات کاربران بسیار بیشتر از چیزی است که پیش از این تصور می‌شد و این شرکت به‌دنبال پیدا کردن هر سرنخی از رفتارهای کاربرانش بیرون از پلت‌فرم‌های خود است.

شرکت‌های مختلف اطلاعات مربوط به فعالیت‌های کاربران بیرون از پلت‌فرم‌های شرکت متا (همچون فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌آپ) را جمع‌آوری و مستقیماً به سرورهای متا ارسال می‌کنند.

این اطلاعات می‌تواند شامل سوابق خریدها، جست‌وجوها، سابقه بررسی وب‌سایت‌ها و یا حتی سوابق مراجعه حضوری به فروشگاه‌های یک برند خاص باشد.

بسیاری از این شرکت‌ها دلالان اطلاعات (data brokers) هستند، اما در این پژوهش نام شرکت‌های بزرگی همچون والمارت، Home Depot، پی‌پل و حتی آمازون دیده می‌شود.

این مطالعه جدید در حالی انجام شده است که طبق بررسی شرکت Surfshark فیس‌بوک و اینستاگرام بین تمام پلت‌فرم‌های اجتماعی کمترین حساسیت را بر حفظ حریم شخصی کاربران خود دارند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی