امروز ۱۷ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چینی‌ها جای سامسونگ را در بازار روسیه گرفتند

سامسونگ

به گزارش پایروس و به نقل از راشاتودی، روزنامه تجاری کومرسانت در گزارشی اعلام کرد که غول فناوری کره جنوبی یعنی شرکت سامسونگ جایگاه خود را در صدر بازار تلویزیون روسیه از دست داده و شرکت چینی هایر Haier جای آن را گرفته است.

این رسانه روز شنبه با استناد به داده‌های شرکت فناوری اطلاعات اف‌پلاس Fplus اعلام کرد که فروش تلویزیون در روسیه بین ژانویه تا سپتامبر به طور کلی ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است چرا که فروشندگان چینی به سرعت خلاء شرکت‌های در حال خروج را پر کردند.

بر اساس این گزارش، سامسونگ نزدیک به یک دهه در بازار روسیه اول بود. با این حال، شرکت هایر پس از خارج شدن از سه فروشنده برتر در سال ۲۰۲۲، در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳، سهم این شرکت از بازار روسیه به ۱۱.۵ درصد از نظر حجمی و به ۱۵.۳ درصد از نظر پولی افزایش یافت.

برندهای چینی و ترکیه‌ای جایگزین سامسونگ در بازار 

این داده ها نشان می دهد که فروش تلویزیون های سامسونگ در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۲۵.۳ درصد ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته میلادی، به تنها ۵.۱ درصد رسیده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند که اگر تحریم‌های بین‌المللی همچنان پابرجا بماند، شرکت‌هایی که در حال خروج از روسیه هستند در معرض خطر از دست دادن کامل بازار خود در این کشور هستند و شرکت‌های چینی مانند هایر و هایسنس برای تسلط بر این بازار رقابت می‌کنند.

آنتون گوسکوف، رئیس روابط عمومی انجمن شرکت های بازرگانی و تولید کنندگان تجهیزات الکتریکی خانگی و رایانه‌ای روسیه، در این باره گفت: ما اکنون شاهد تغییر سهم شرکت کنندگان در بازار الکترونیک روسیه هستیم. این اتفاق نه تنها در بخش تلویزیون، بلکه در سایر دسته‌های لوازم خانگی نیز در حال رخ دادن است.

وی افزود: برندهای چینی و ترکیه‌ای اکنون در بازار پیشرو هستند و جایگزین برندهایی شده‌اند که حضور خود را در بازار به صفر رسانده و یا کاهش داده‌اند.

انتهای پیام/

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی