رستوران های زنجیره ای تانوکی به دلیل کمبود ماهی قزل آلا در روسیه قیمت ها را افزایش خواهند داد.
آلا بوندارنکو، مدیر کل خانواده تانوکی طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: رستوران های زنجیره ای تانوکی به دلیل کمبود ماهی قزل آلا در روسیه قیمت ها را افزایش می دهد، اما این افزایش در محدوده نرخ تورم خواهد بود. وی خاطرنشان کرد که میگو و مارماهی اقلامی هستند که بیشتر در معرض تغییرات قیمت می باشند. وقتی چیزی کم است، قیمت شروع به افزایش می کند، زمانی که ما نگران بودیم گوش ماهی را رزرو کردیم، اما اکنون کمبود آن وجود دارد.
بوندارنکو تصریح کرد که در حال حاضر حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد از محصولات وارداتی را اقلامی مانند مارماهی، میگو، ماهی باس، ماهی تن، زنجبیل، واسابی، تعدادی سس، و همچنین چوب سوشی و اسباب بازی های کودکان تشکیل می دهند. وی خاطرنشان کرد: “با این که حجم کمی است، اما سعی کردیم همه چیز را بومی سازی کنیم.”
امروزه ۷۷ رستوران تانوکی در روسیه فعالیت می کنند. این رستوران های زنجیره ای همچنین در کشورهای قزاقستان، ازبکستان، ایالات متحده آمریکا و امارات متحده عربی نیز شعبه دارند و فعالیت می کنند. اولین رستوران زنجیره ای تانوکی در سال ۲۰۰۴ در مسکو افتتاح شد.