مدیرعامل راه آهن با اشاره به لزوم تکریم هرچه بیشتر مسافران گفت: ما وظیفه داریم آنچه که موجب رفاه و جلب رضایت مردم است را فراهم کنیم تا آنان با خاطره ای خوش سفر خود را به پایان برسانند.
صالحی با اشاره به اینکه قطار همیشه یک حس مثبت را در مردم ایجاد کرده و مردم ما خاطرات خوشی از مسافرت ریلی دارند، ادامهداد: باید به همه جزئیات یک سفر رضایت بخش از جمله سیر ایمن، اعزام بدون تاخیر قطارها، وضعیت مناسب بهداشتی و رفاهی کوپه ها، سرمایش و گرمایش مطلوب، سرویسهای بهداشتی مناسب در طول مسیر و نیز داخل قطارها، وضعیت مناسب نمازخانه های بین راهی، پخش محتوای مناسب صوتی یا تصویری در قطارها و … توجه داشته باشیم و اقدامات لازم برای ارتقای سطح رفاهی قطارها را انجام دهیم.
مدیرعامل راه آهن اضافهکرد: زمانی که حقوق مردم و تکریم آنها از سوی راهآهن و شرکتهای ریلی مسافری به طور کامل رعایت شود میتوان از مردم انتظار رعایت بیشتر قوانین و هنجارهای اجتماعی را انتظار داشت. به عبارت دیگر وظیفه داریم قطارهای ما از کیفیت لازم برخوردار باشند و مسافرین شاهد باشند که برای تکریم و رضایت آنها برنامه داریم و جدی هستیم؛ همچنین لازم است به صورتی استوار نسبت به سوار نکردن افراد بدون بلیت یا کسانی که بلیت همنام ندارند اقدام کنیم و از مسافرین گرامی بخواهیم که هنجارهای اجتماعی از جمله حجاب را مطابق قوانین و مقررات رعایت کنند.
صالحی درباره نحوه فروش بلیت قطارها افزود: با توجه به توسعه زیرساختهای فروش اینترنتی بلیت قطارها و افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بین مردم، تقاضاهای زیادی به ما رسیده است که امکان خرید اینترنتی بلیت قطارها افزایش یابد. در این راستا ما در پیشفروش های آینده اولویت را به فروش اینترنتی خواهیم داد.