امروز ۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل روند بازار سرمایه ۲۷ آذر

تحلیل روند بازار سرمایه

به گزارش پایروس به نقل از صداوسیما ، شاخص کل بورس تهران روند افزایشی را که از ابتدای هفته جاری آغاز کرده بود، ادامه داد و در معاملات روز دوشنبه با بازدهی مثبت ۱.۶۵ درصدی معادل ۳۵ هزار و ۸۳۱ واحد به کانال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ورود کرد تا روز خوبی برای سهامداران رقم بخورد.

شاخص هم وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و با بازدهی مثبت ۱.۱۲ درصدی در سطح ۷۶۴ هزار و ۶۲۰ واحد قرار گرفت.

در این روز حجم و ارزش معاملات بالا بود و اغلب شاخص ساز‌ها، روند معاملاتی مناسبی را تجربه کردند و در مجموع تالار شیشه‌ای شاهد دست به دست شدن بیش از ۳۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون سهام و اوراق مالی در ۵۲۲ هزار نوبت به ارزشی بالغ بر ۲۱ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان بود.

طی معاملات روز دوشنبه اغلب نماد‌های گروه‌های بازار افزایشی بودند ودر این میان سهام‌های شاخص‌ساز طرفدار زیادی داشتند. نماد‌های فولاد، فملی، فارس و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص بورس داشتند و درمقابل نماد‌های کگل، واتی، پاکشو وقصف‌ها مانع از افزایش بیشتر شاخص کل شدند.

طی معاملات روز دوشنبه صندوق‌های درآمد ثابت با خروج بیش از هزار میلیارد تومان پول حقیقی روبرو شدند در حالی که بازار سهام شاهد ورود پول بود ودر نهایت بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های فرآورده‌های نفتی، صندوق سهامی و سرمایه گذاری‌ها اختصاص داشت و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های بانکها، بیمه وسیمان انجام شد.

وضع نماد‌های تالار شیشه‌ای نیز حکایت از آن داشت که ۵۵۵ نماد مثبت و ۲۱۱ نماد منفی بود. همچنین ۷۳ نماد با صف خرید و ۳۰ نماد با صف فروش مواجه بود. مجموع ارزش صف‌های خرید ۳۵۶ میلیارد تومان و مجموع ارزش صف‌های فروش ۳۱۹ میلیارد تومان بود.

در آنسوی بازار شاخص کل فرابورس نیز با ۲۴۶ واحد افزایش بر روی عدد ۲۶ هزارو ۶۴۰ واحد قرار گرفت. معامله گران در فرابورس ۳ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهام را در ۲۱۸ هزار نوبت به ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی