امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تحلیل روند بازار سرمایه ۱۱ آذر

شاخص کل بازار سهام در معاملات روز شنبه در آستانه ورود به کانال ۲ میلیون و صد هزار واحد قرار گرفت. در این روز نماد‌های گروه‌های فلزی موجب بازدهی مثبت شاخص‌های کل و هم‌وزن شدند.

به گزارش پایروس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، نماگر اصلی بازار سهام معاملات روز شنبه را با بازدهی مثبت ۱.۳۳ به پایان رساند و با افزایش ۲۷ هزار و ۴۳۲ واحدی در سطح ۲ میلیون و ۸۷ هزار و ۷۷۷ واحد قرار گرفت.شاخص هم وزن نیز با بازدهی مثبت ۱.۱۲ معادل ۸ هزار و ۷۳ واحد بر روی عدد ۷۲۸ هزار و ۷۱۸ واحد ایستاد.بازار سهام در این روز شاهد دست به دست شدن بیش از ۶ میلیارد و ۶۷۰ میلیون سهام و اوراق مالی در ۴۶۰ هزار نوبت به ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود.نماد‌های فولاد، فملی، ومعادن و شستا بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص بورس داشتند و درمقابل نماد‌های سدشت، کنور، ثفارس و کگاز مانع از افزایش بیشتر شاخص کل شدند.طی معاملات روز شنبه بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های حمل و نقل و انبارداری، صندوق‌های سهامی واستخراج کانه‌های فلزی اختصاص داشت و بیشترین خروج پول حقیقی از گروه‌های فرآورده‌های نفتی، تامین سرمایه وبورس و زراعت انجام شد.وضع نماد‌های تالار شیشه‌ای نیز حکایت از آن داشت که ۴۸۹ نماد مثبت و ۳۱۲ نماد منفی بود. همچنین ۶۹ نماد با صف خرید و ۵۷ نماد با صف فروش مواجه بود. مجموع ارزش صف‌های خرید ۳۴۷ میلیارد تومان و مجموع ارزش صف‌های فروش ۳۹۰ میلیارد تومان بود.اما در آن سوی بازار شاخص کل فرابورس با ۲۸۰ واحد افزایش بر روی عدد ۲۵ هزارو ۵۹۱ واحد قرار گرفت.
معامله گران در فرابورس ۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون سهام را در ۲۳۰ هزار نوبت به ارزشی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی