امروز ۱ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درخشش نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روسیه

به گزارش پایروس از مسکو ،حسین خانی بیگدلی ، حافظ و قاری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران ، پس از نماینده کشور میزبان ، مقام دوم بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی در رشته حفظ کل قرآن کریم را که به میزبانی مسکو برگزار شد، به دست آورد.
بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته «حفظ کل قرآن کریم» با حضور حافظان برجسته ۳۰ کشور جهان طی سه روز در پایتخت روسیه برگزار شد که در پایان ، حسین خانی بیگدلی ، پس از نماینده روسیه ، به مقام دوم رسید و نماینده کشور هند نیز سوم شد.
اداره دینی مسلمانان و شورای مفتیان فدراسیون روسیه با همکاری کشورهای اسلامی ، از جمله جمهوری اسلامی ایران ، امسال برای بیست و یکمین دوره متوالی میزبان این مسابقات است.
مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این رخداد قرآنی ، با شعار محوری «قرآن کتاب آسمانی» ، شامگاه جمعه با حضور دوستداران کلام وحی ، مقامات برجسته مذهبی ، فرهنگی و سیاسی ، از جمله «کاظم جلالی»، سفیر کشورمان در روسیه، در تالار بزرگ هتل کاسموس مسکو برگزار شد.
سخنرانان در این مراسم ، قرآن کریم را کلام الهی و مقدس‌ترین دارایی حدود دو میلیارد مسلمان در سرتاسر عنوان کرده و تاکید کردند ، اهانت به ساحت قرآن و مقدسات ادیان ، اقدامی شیطانی است که با هدف شعله‌ور کردن آتش جنگ مذهبی انجام می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران ، در ادوار مختلف برگزاری این مسابقات شرکت کرده و همواره صاحب عنوان و کسب جایزه شده است.
در بیستمین دور این مسابقات که سال گذشته برگزار شد ، سیدمصطفی حسینی نماینده کشورمان ، در رشته قرائت قرآن کریم ، موفق به کسب رتبه سوم این مسابقات شد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی