به گزارش پایروس به نقل از تجارتنیوز، علیاکبر عربعامری با تشریح اقدامهای انجامشده در مدیریت بازرگانی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی
از ابتدای دولت سیزدهم افزود: شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی یک شرکت با پایه بازرگانی است که اصلیترین مقوله در این حوزه،
فروش است و پنج فرآورده اصلی داخلی در این شرکت نرخگذاری و فروش انجام میشود
و در مدت دو سال اخیر، تلاش شده است اقدامهایی را برای ساماندهی فروش فرآورده و کالا انجام دهیم.
وی درباره میزان فروش سوخت در سال ۱۴۰۱ گفت:
در بنزین ۱۶ درصد فروش بیشتر، در نفت گاز ۱۰ درصد بیشتر و در سوخت هوایی نیز با توجه به افول دوساله شیوع ویروس کرونا،
حدود ۲۰ درصد افزایش داشتهایم.
راهاندازی سامانه صدور مجوز احداث جایگاههای عرضه سوخت
عربعامری در تشریح اقدامهای انجامشده در حوزه ساماندهی عوامل فروش گفت:
جایگاههای سوخت به عنوان تأمین کننده فرآورده در بخش حملونقل هستند که لازم است درباره فعالیت آنها و محل احداث این جایگاهها،
سیاستهایی را اعمال کنیم که یکی از موضوعات مورد چالش ما این بود که به دلیل حاکمیتی بودن قیمت خرید و فروش و حقالعمل،
نیاز بود یک سامانه توزیع بهصورت متمرکز در ستاد این شرکت راهاندازی میشد که با توجه به قانون اصل ۴۴ در بحث مجوزهای کسبوکار،
ما هم به این مقوله ورود کردیم و جزو نخستین شرکتهای دولتی بودیم که توانستیم در آن سامانه مجوز لازم را بگیریم
و بیشتر از یک سال است که فعال بوده و تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ درخواست احداث جایگاه در آن ثبت شده است.
ساماندهی سوخترسانهای سیار
عربعامری همچنین از ساماندهی خودروهای سوخترسان سیار خبر داد و گفت:
شیوهنامه ساماندهی خودروهای سوخترسان سیار تدوین شده و در سامانه مجوزها فعال است و چند درخواست نیز ثبت شده است،
بنابراین سوخترسانهای سیار، مشابه تاکسیهای اینترنتی فعالیت می کنند و هر کجا سوخت نیاز باشد، اعزام خواهند شد و خدمات ارائه میکنند.