برق

گیلان زمستان را بدون مشکل برق می گذراند

به گزارش پایروس و به نقل از ایسنادر گفتگو با بهمن داراب زاده مدیر عامل برق منطقه گیلان، از برنامه ریزی برای عبور از پیک تابستان سال آینده خبر داد و اظهار کرد: ۱۵ پروژه در شرکت برق منطقه ای استان گیلان برای عبور از پیک ۱۴۰۳ در دست اجراست.

وی هفت پروژه را حیاتی دانست که شامل پست ۲۳۰ به ۶۰ کیلوولت غرب رشت و خط چهارمداره پره سر – انزلی – رشت است و افزود: این دو پروژه با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در حال اجرا بوده و امیدواریم تا قبل از پایان سال به بهره برداری برسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مشکلی در تولید برق نداریم، عنوان کرد: تولید استان ۲۴۰۰ مگاوات بوده و مصرف استان در حال حاضر به ۹۰۰ تا ۹۵۰ مگاوات می رسد.

داراب زاده از پیش بینی سوخت دوم گازوئیل برای نیروگاه‌های برق استان خبر داد و تاکید کرد: در صورت اعمال محدودیت هایی برای مصرف گاز، نیازمند مدیریت در بخش تولید هستیم تا زمستان را بدون خاموشی سپری کنیم.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری از ۱۵ پروژه تا پایان سال نیازمند تامین اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی هستیم، گفت: این پروژه ها شامل افزایش فیدر ۶۳ پست سیاهکلده، افزایش ظرفیت خط ۶۳ کیلوولت هشتپر – تره طول تالش، پست نفوت صومعه سرا و… می‌شود.

تبلیغات