امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گسترش همکاری‌ مشترک بین پاکستان و ایران

به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه به نقل از روابط عمومی نیرو دریایی پاکستان، دریادار «امجد خان نیازی» امروز در اسلام‌آباد در دیدار با «سید محمدعلی حسینی» سفیر ایران در پاکستان درباره روابط دو کشور از جمله همکاری میان نیروهای دریایی ایران و پاکستان گفت وگو کرد.

در این نشست برخی از مسوولان مقر فرماندهی نیرو دریایی پاکستان و همچنین سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

طرفین ضمن بررسی آخرین تحولات مرتبط با امنیت دریایی در منطقه بر افزایش بیش از پیش همکاری های دوجانبه در حوزه دریا تاکید کردند.

سفیر ایران گفت: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه روابط دو کشور بویژه در بخش امنیت دریایی و تبادل هیات ها وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها را فعال کرد.


همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه‌های نظامی، دفاعی و امنیت دریایی طی سال‌های اخیر با رفت و آمد هیات بلندپایه مختلف به کشورهای یکدیگر با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است.

روز سی‌ام مرداد ۱۴۰۰ «محمد امجد خان نیازی» فرمانده نیروی دریایی پاکستان طی سفر به تهران با امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اواخر مهر ۱۴۰۰ سفر رسمی به پاکستان داشته و رایزنی‌های مهمی با مقامات نظامی پاکستان از جمله فرمانده نیرو دریایی این کشور پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف داشت.

بهمن سال گذشته نیز ناوگروه نداجا شامل ۲ ناو و یک زیردریایی بازدید چهار روزه رسمی از بندر کراچی در جنوب پاکستان انجام داد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی