امروز ۳ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارت ملی تبدیل به کارت بانکی می‌شود

به گزارش پایروس به نقل از تسنیم، با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

از موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سلول‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی و تدوین و ارائه کسب و کار مبتنی بر احراز هویت غیر حضوری اشاره کرد.

در آئین امضای این تفاهم‌نامه مشترک نجارزاده؛ مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: امروز با هدف مشارکت و هم افزایی بین دو دستگاه ثبت احوال و بانک ملی برای ارائه خدمات مناسب‌تر این تفاهم نامه به امضاء رسیده است بسیاری مسائل که مردم کشور و بچه‌های عملیاتی دولت درگیر آن بودند با تحقق این هم افزایی حل و فصل می‌شود.

وی افزود: بانک ملی با ۵۲ میلیون مشتری یعنی تقریبا بیشتر مردم که امکان افتتاح حساب داشتند در بانک ملی حساب دارند و تلاش ما ارائه خدمات مناسب و درخور مردم کشور است و با این همکاری خدمات مناسب‌تری را به هموطنان ارائه می‌دهیم.

نجارزاده ادامه داد: از سوی دیگر در توسعه محصولات اعتباری مناسب‌تر و شفاف‌تر امیدواریم بتوانیم قدم مثبتی را برداریم و با دسترسی به اطلاعات ارزشمندی که در سازمان ثبت احوال وجود دارد به گونه‌ای امکانات فراهم شود که مشتریان با سرعت بالاتر و شفافیت بیشتری اعتبارسنجی و رتبه بندی شوند و در نهایت خدمات بهتری ارائه شود.در بحث کارت ملی هوشمند یکی از دغدغه‌های سال‌های گذشته بوده با تدبیر سازمان ثبت احوال چاپخانه بانک ملی چاپ کارت‌های ملی هوشمند را در دستور کار قرار داده تا به عنوان دستگاه همکار این خدمات را به شهروندان ارائه کند. همچنین سرمایه گذاری در پروژه‌های آتی و مشترک در بحث‌های هویتی و سببی نسبی به صورت مشترک با سازمان ثبت احوال انجام خواهد شد تا در جهت تحقق دولت الکترونیک گام موثری را برداریم.

هاشم کارگر؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: سازمان ثبت احوال و بانک ملی از قدیمی‌ترین دستگاه‌های دولتی کشور هستند که توفیقات خوبی در ارائه خدمات به مردم در طول مدت راه اندازی خود داشتند.

وی افزود: سازمان ثبت احوال به عنوان دستگاهی که هویت بخشی به آحاد جامعه را بر عهده دارد، در مواقع گوناگون همچون در زمان دفاع مقدس و انتخابات‌ها خدمات شایانی را به کشور و مردم ارائه کرده است. بانک ملی نیز در طول تاسیس خود خدمات قابل توجهی را ارائه کرده است. بر همین اساس تفاهم‌نامه بین دو دستگاهی که بیشترین ارتباط را با مردم دارند و تجارب خوبی را کسب کرده‌اند صورت گرفته و با پیوندشان خدمات بهینه و درخشان‌تری به مردم ارائه می‌شود.

کارگر تاکید کرد: به دنبال ایجاد “سامانه جامع هویتی در کشور” هستیم که بانک ملی هم ابراز آمادگی کرده که در این پروژه کمک کند و امیدواریم این زیرساخت در کشور ایجاد شود. بانک ملی پر تعدادترین شعب در کشور را دارد و امیدواریم که از طریق این تفاهم‌نامه نیز شاهد اتفاقات بزرگی در کشور باشیم.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی