امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کارآفرینی در نگاه فرهنگی یک ارزش مقدس است

کارآفرینی در نگاه فرهنگی یک ارزش مقدس است

به گزارش پایروس، آنچه در توسعه فرهنگی مهم است باور کردن سرمایه‌های انسانی، توجه و بها دادن به آنهاست.

محبوبه داداشی باور کردن سرمایه‌های انسانی را برای توسعه فرهنگی مهم دانست و به خبرنگار پایگاه خبری پایروس گفت: «توسعه فرهنگی از ارکان مهم جامعه است و برای توسعه فرهنگی باید از ظرفیت‌های فرهنگی موجود در جامعه بهترین استفاده و بهره را برد. آنچه در توسعه فرهنگی مهم است باور کردن سرمایه‌های انسانی، توجه و بها دادن به آنهاست. همواره در موضوع توسعه و جریانسازی فرهنگی؛ قانون‌پذیری، نظم و انضباط، توجه به سرمایه‌های علمی و در نهایت پرهیز از موازی‌کاری و نگاه ساده انگارانه می‌تواند کمک کننده باشد.»

مبنای هر نوع توسعه، توسعه فرهنگی است

اقتصاد فرهنگی چه ارتباطی با توسعه فرهنگی دارد؟

تا چند دهه قبل، اکثر صاحبنظران توسعه را فقط در جنبه اقتصادی آن می‌دیدند و کشورها برای دستیابی به توسعه، به تقویت اقتصاد خودشان می‌پرداختند اما این وضعیت با شکســت کشــورهایی که فقط به معیارهای اقتصادی توجه می‌کردند، تغییر کرد. اکنون مشخص شده که مبنای هر نوع توسعه، توسعه فرهنگی است. به همین دلیل، دولتها باید در راستای رسیدن به توسعه همه جانبه، سعی در تغییر نگرش خود به انسان، به صورت یک موجودی فرهنگی داشته باشــند.

به عنوان مثال؛ کارآفرینی در نگاه فرهنگی یک ارزش مقدس است که در بعد اقتصادی می‌تواند علاوه بر رفع بیکاری، به افزایش توان مدیریتی افراد، خودباوری، حس رضایتمندی شغلی، ایجاد شرکت‌های موفق و ارتقای تکنولوژی کمک کند.

هر دولتی به فراخور توان خود اقداماتی انجام داده است

کشور ما تا چه در دو مقوله اقتصاد فرهنگی و توسعه فرهنگی موفق عمل کرده است؟

قطعاً هر دولتی به فراخور توان و ظرفیت موجود اقداماتی در راستای توسعه فرهنگ و اقتصاد انجام داده و در اهداف پنج ساله خود اهدافی را برای رسیدن به آن مشخص نموده ،   ولی متاسفانه چندان موفقیتی حاصل نشده و این اقدامات به صورت موثر نتوانسته راهگشا باشد. امیدواریم که همواره با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و منسجم‌تر به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم.

خانواده می‌تواند بنیانگذار تغییر نگرش و اصلاح در جامعه باشد

خانواده‌ها در حیطه توسعه فرهنگی چه نقشی دارند؟

یکی از نهادهای مهم در جامعه خانواده می‌باشد. خانواده می‌تواند بنیانگذار تغییر نگرش و اصلاح در جامعه باشد و افراد را در مسیر درست و صحیح قرار دهد. اولین و مهم ترین نهاد در شکل گیری تربیت فردی و در نهایت تربیت اجتماعی خانواده می‌باشد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی