امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نیکی ژاپن با بدترین روز تاریخ روبرو می شود

سهام در بورس توکیو به دلیل ترس از رکود در اقتصاد ایالات متحده آمریکا سقوط کرده است!

شاخص بورس نیکی ۲۲۵ ژاپن روز دوشنبه با تشدید فروش جهانی در بحبوحه ترس از اینکه ایالات متحده به سمت رکود پیش می رود، بزرگترین ضرر یک روزه خود را تجربه کرد.

شاخص Nikkei 12.4% سقوط کرد و فعالیت خود را در ۳۱۳۴۱.۲۹ به پایان رساند. از دست دادن ۴۴۵۱.۲۸ واحدی شاخص نیز از نظر واحدی بزرگترین در کل تاریخ بود. این مقیاس زیان بدترین روز شاخص از «دوشنبه سیاه» ۱۹۸۷ تاکنون است. شاخص قیمت سهام توکیو (Topix) نیز در روز دوشنبه ۱۲.۲۳ درصد کاهش یافت.

این کاهش در روز دوشنبه به دنبال شکست روز جمعه است، زمانی که Nikkei 5.8 درصد و Topix بیش از ۶ درصد سقوط کرد. Nikkei همچنین تمام سودهای خود را در سال جاری حذف کرد و تا به امروز به سمت وضعیت زیانده حرکت کرده است.

روز جمعه، پس از انتشار گزارشی که داده‌های ضعیف شغلی در ایالات متحده را فاش کرد، سهام به شدت سقوط کرد و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده ممکن است به سمت رکود پیش رود، افزایش یافت.

 

افزایش نرخ بیکاری در آمریکا و رکود ایالت متحده

تان بون هنگ از بانک میزوهو در سنگاپور در گزارشی گفت: “سناریوی افزایش بیکاری که مخارج را محدود می‌کند و استخدام، درآمد و فعالیت اقتصادی را که منجر به رکود می‌شود، سناریوی ترسناکی است که در اینجا وجود دارد.”

ین در روز دوشنبه در برابر دلار آمریکا به ۱۴۲.۶۷ افزایش یافت که از ۱۴۶.۴۵ اواخر روز جمعه کاهش یافت که نشان دهنده سطحی است که از اوایل ژانویه مشاهده نشده بود. ین قوی تر به عنوان یک عامل منفی برای صادرکنندگان ژاپنی تلقی می شود.

بانک مرکزی ژاپن هفته گذشته برای دومین بار در ۱۷ سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد، در حالی که انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد.

ترس از ضعف در اقتصاد ایالات متحده و بازارهای بی ثبات در سراسر جهان موج می زند، به طوری که شاخص Hang Seng هنگ کنگ ۰.۲٪ و S&P/ASX 200 در استرالیا ۱۲.۸٪ سقوط کرد. شاخص ام‌اس‌سی‌آی جهانی سهام آسیا-اقیانوسیه خارج از ژاپن ۴.۲ درصد کاهش یافت.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی