امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سازنده ChatGPT نوع جدیدی از هوش مصنوعی را توسعه می دهد

chatgpt

آژانس OpenAI به دنبال افزایش قابل ملاحظه ظرفیت استدلال مدل های خود است!

به گزارش رویترز، OpenAI، خالق  هوش مصنوعی مجازی ChatGPT، در حال کار بر روی یک رویکرد جدید برای فناوری هوش مصنوعی خود است.

این آژانس در مقاله ای اعلام کرد که به عنوان بخشی از این پروژه که با نام رمز «توت فرنگی» نامیده می شود، شرکت تحت حمایت مایکروسافت در تلاش است تا قابلیت های استدلال مدل های خود را به شدت بهبود بخشد.

این منبع گفت که این پروژه شامل یک “روش تخصصی” برای پردازش نوعی مدل هوش مصنوعی پس از آموزش بر روی مجموعه داده های گسترده است. این منبع همچنین توضیح داد که هدف این است که هوش مصنوعی را قادر سازد نه تنها پاسخی برای پرسش‌ها ایجاد کند، بلکه برنامه‌ریزی کافی برای انجام به اصطلاح «تحقیقات عمیق» با حرکت مستقل و قابل اعتماد در اینترنت داشته باشد.

رویترز گفت که یک سند داخلی OpenAI را بررسی کرده است که جزئیات طرحی را برای چگونگی استقرار Strawberry برای انجام تحقیقات توسط شرکت آمریکایی شرح می دهد. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این فناوری در دسترس عموم قرار می گیرد و فعلا در مراحل تحقیقاتی است.

مدل‌های هوش مصنوعی فعلی می‌توانند حجم وسیعی از متن را خلاصه کنند و نثر منسجمی را سریع‌تر از افراد دیگر جمع‌بندی کنند، اما معمولاً با راه‌حل‌های عقل سلیمی که برای انسان‌ها شهودی است، دست و پنجه نرم می‌کنند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی