امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نسخه ایمن‌تر گلکسی A55 سامسونگ به زودی عرضه می‌شود

چهار سالی می شود که سامسونگ سری گوشی‌های هوشمند گلکسی کوانتوم را عرضه کرده است. این گوشی‌ها نسخه‌های امن‌تری از مدل‌های میان‌رده سامسونگ هستند. اما امسال، سامسونگ گلکسی کوانتوم ۵ را به بازار معرفی می کند که بر پایه گلکسی A55 ساخته شده است.

بر اساس گزارش ETNews، سامسونگ امسال گلکسی کوانتوم ۵ را در کره جنوبی عرضه خواهد کرد. این گوشی هوشمند مجهز به صفحه نمایش ۶.۶ اینچی سوپر امولد Infinity O، پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰، رم ۸ گیگابایتی، حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، دوربین جلویی ۳۲ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می باشد.

گلکسی کوانتوم ۵ با پردازنده اگزینوس ۱۴۸۰ برادرخوانده گلکسی A55 است

چیپ اگزینوس ۱۴۸۰ گلکسی کوانتوم ۵ را نسبت به مدل قبلی خود قدرتمندتر کرده است. ابعاد این گوشی از لحاظ ابعاد (۱۶۱.۱× ۷۷.۴× ۸.۲ میلی‌متر) و وزن (۲۱۳ گرم) مشابه گلکسی A55 است. سیستم عامل اندروید ۱۴ این گوشی را همراهی می کند که در تاریخ ۸ می امسال گواهینامه رادیویی دریافت کرده و انتظار می‌رود در ماه‌های اوت یا سپتامبر عرضه شود.

ویژگی خاص گوشی‌های گلکسی کوانتوم چیست؟

گلکسی کوانتوم ۵ دارای چیپ امنیتی تولید کننده عدد تصادفی کوانتومی (QRNG) خواهد بود. این چیپ خاص از یک روش که بر اساس تعداد فوتون‌های نوری که از یک منبع نور معمولی منتشر می‌شوند و به طور تصادفی نوسان دارند، استفاده می کند.

این اعداد تصادفی برای ساختن کلیدهای رمزنگاری استفاده می‌شوند که شکستن آن‌ها تقریباً غیرممکن است. این امنیت بالا برای برنامه‌های بانکی، پرداخت‌ها و دیگر اپلیکیشن‌هایی که به امنیت بسیار زیادی نیاز دارند، به کار می‌رود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی