فاش-کردن-جزئیات-قرارداد-جدید-با-چین

گازپروم روسیه، جزئیات قرارداد جدید با چین را فاش کرد

آلکسی میلر، مدیرعامل گازپروم اعلام کرده است که این غول انرژی در سال 2027 از طریق مسیر خاور دور گاز خود را راه اندازی خواهد کرد.

مسیر خاور دور، گاز طبیعی روسیه را از مسیر جزیره ساخالین به چین خواهد رساند. مسکو و پکن در فوریه 2023 قراردادی را برای تحویل گاز اضافی از طریق خط لوله از طریق مسیر جدید امضا کردند.

بر اساس پایروس نیوز، به گفته میلر، مسیر خاور دور پس از بهره برداری کامل، ظرفیت سالانه 10 میلیارد متر مکعب (میلیارد متر مکعب) خواهد داشت. این پروژه شامل ساخت یک بخش فرامرزی در سراسر رودخانه Ussuri بین خط لوله روسیه که قبلاً عملیاتی شده بود و شهر Hulin چین می باشد.

مدیر اجرایی گازپروم اظهار داشت: با تکمیل ظرفیت سیبری و مسیر خاور دور، روسیه به بزرگترین تامین کننده گاز چین تبدیل خواهد شد.

روسیه در حال حاضر گاز چین را از طریق خط لوله Power of Siberia، بخشی از مسیر موسوم به شرق، بر اساس یک توافق دوجانبه 30 ساله تامین می کند. به گفته میلر، تحویل در سال 2019 آغاز شد و انتظار می‌رود این خط لوله در سال آینده به ظرفیت کامل عملیاتی خود یعنی 38 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال آینده برسد.

او توضیح داد که گازپروم به طور سیستماتیک صادرات گاز به چین را از طریق این خط لوله افزایش داده است.

مسکو و پکن “ائتلاف استراتژیک انرژی” را تقویت می کنند

مسکو و پکن همچنین در حال نزدیک شدن به توافقی برای ساخت یک خط لوله بزرگ گاز به نام “قدرت سیبری 2” هستند. این خط لوله سالانه تا 50 میلیارد متر مکعب گاز را از منطقه یامال در شمال روسیه از طریق مغولستان به چین منتقل می کند.

هنگامی که تمام خطوط لوله به طور کامل عملیاتی شوند، حجم گاز روسیه به چین می تواند به 100 میلیارد متر مکعب در سال برسد.

میلر روز جمعه گفت: “تقاضای گاز روسیه در چین وجود دارد” و افزود که در سال 2023 عرضه گاز از تعهدات قراردادی 700 میلیون متر مکعب فراتر رفته است. در ابتدای سال جاری، ما به شکستن رکوردهای صادرات روزانه به مصرف کنندگان چینی ادامه دادیم.

میلر به نقل از کارشناسان گفت که چیش بینی می کند مصرف گاز طبیعی در چین تا اواسط قرن جاری دو برابر شود.

تبلیغات