امروز ۵ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ضرورت کسب سهم تجاری مناسب ایران از بازار چین

به گزارش پایروس به نقل از صدا و سیما، کاوه دلیری، مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت در نشست خبری «معرفی فرصت‌های صادراتی در نمایشگاه بین‌المللی چین»‏ با اشاره به نحوه حضور شرکت‌ها در این نمایشگاه گفت: شرکت‌های با رویکرد انفرادی و‌ به صورت واحد و پاویون می‌توانند وارد این نمایشگاه شوند و پتانسیل‌های صادراتی خود را معرفی کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت تحت عنوان واحد یا پاویون در این نمایشگاه حضور دارند، حضور منسجم شرکت‌ها در جهت ارتقای برند صادراتی ایران و انتقال پیام کشور را با اهمیت دانست.

مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه حضور منسجم و پرقدرت شرکت‌ها نیاز به هماهنگی دارد، بر پذیرش و تعیین تکلیف شرکت‌ها و ارائه برنامه براساس زمان‌بندی حضور در نمایشگاه تاکید کرد.

دلیری رعایت زمان‌بندی را از الزامات حضور شرکت‌ها در نمایشگاه عنوان کرد و خواستار رعایت این موضوع از سوی فعالان اقتصادی شد.

وی با اشاره به اقدامات دولت در این زمینه گفت: در بخش دولتی تلاش کردیم حضور در نمایشگاه را برای شرکت‌ها تسهیل و مشوق‌های مربوطه را فعال کنیم.

مدیرکل دفتر شرق آسیا سازمان توسعه تجارت با اشاره به اهمیت بازار چین برای کشور گفت: اکثر کشورهای منطقه و رقبا برای همکاری با چین برنامه‌ریزی مشخص و دقیقی دارند و از همین رو برای حفظ این بازار و رقابت باید براساس برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی پیش برویم.

دلیری با اشاره به فرصت‌های موجود در زمینه افزایش سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ایران بر پتانسیل‌های کشور در زمینه ایفای نقش تامین‌کننده انرژی، مواد اولیه، مواد معدنی و …برای چین در جهت فعال کردن این سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کرد.

مدیرکل شرق آسیای سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با تاکید بر پرهیز از تحلیل‌های سیاست‌زده در تجارت با چین گفت: کشور چین شریک تجاری مهمی برای کشور است و ضروری است برای حضور پر قدرت و جدی در این بازار و رقابت برنامه‌ریزی کنیم.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی