وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، مقاصد صادراتی فولاد کشور مانند افغانستان و عراق تعرفه شدیدی برای محصولات نهایی ایرانی وضع کردهاند. این درحالیست که کشوری مانند عراق در سالهای اخیر، به یکی از مقاصد مهم صادرات میلگرد ایران تبدیل شده است.
این فعال فولادی تصریح کرد: با تداوم این روند، به نظر میرسد واردات محصولاتی مانند میلگرد و تیرآهن به مقاصد مهم صادراتی به ویژه افغانستان، به صفر رسیده است. به همین دلیل بخش بازار اصلی و نهایی در مقاطع طویل از بین رفت.
شهپری فرد در پایان با اشاره به اهمیت بحث بازاریابی کارخانجات نوردی خاطرنشان کرد: ناگفته نماند بازاریابی شرکتهای محصولات نهایی نیز مسئله مهم و تأثیرگذاری در روند صادراتی فولاد کشور است. در واقع امروزه اکثر فولادسازان به جای بازاریابی، به استراتژی فروش محصولات زیر قیمت بازار جهانی روی آوردهاند.