به گزارش پایروس به نقل از تجارت نیوز، p 90 یا همان کادیلا در واقع نسخه ایرانیزهشده رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ است. تندر ۹۰ خودرویی بسیار محبوب و موفق در بازار ایران بود که بیش از ۱۰ سال روی خط تولید ایران خودرو و پارس خودرو قرار داشت.
p 90 با چه قیمتی به بازار میرسد؟
در مراسمی که ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در شرکت سایپا برگزار شد، محمدعلی تیموری، مدیرعامل این شرکت، در رابطه با قیمت کادیلا p 90 گفت: قیمت دقیق خودروی P90 هنوز مشخص نشده است. اما هنگام عرضه آن به بازار حدود نصف قیمت بازار آزاد ساندرو خواهد بود.
با توجه به اینکه قرار است p 90 دی دی ماه عرضه شود و فرض ثابتماندن قیمتها تا پایان دی ماه سال جاری، احتمالاً نسخه ایرانی ساندرو با توجه به قیمت خرید و فروش ساندرو در آگهیهای دیوار، احتمالا کادیلا با قیمتی حدود ۶۳۰ میلیون تا ۶۸۵ میلیون تومان به بازار عرضه شود.
مشخصات فنی کادیلا
طبق اطلاعات منتشرشده کادیلا در زیر کاپوت خود از موتور جدید ME16 سایپا بهره میبرد؛ این موتور که در واقع مشابه موتور TU5P ایران خودروست توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار قدرت در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه را دارد.
این توان تولیدی از طریق یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخ های جلو منتقل خواهد شد. البته طبق صحبتهای مدیرعامل سایپا، تولید کادیلای اتوماتیک نیز با گیربکس ۶ سرعته AT ساخت DAE در دستور کار قرار دارد.
کادیلا همانند تندر ۹۰ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق تورشن بیم بهره میبرد. ترمزهای این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنکشونده و در عقب از نوع کاسه ای بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD نیز مجهزند.
طراحی ظاهری p 90
فرم کلی بدنه کادیلا همان تندر ۹۰ است زیرا اتاق و شاسی این خودرو هیچ تغییری نداشتهاند، با این حال طراحان سایپا با تغییر دادن نمای جلویی و عقبی این خودرو تلاش کردهاند تا چهره کادیلا مانند تندر ۹۰ خستهکننده نباشد، هرچند این تلاشها کادیلا را تبدیل به یک فاجعه کرده است.
نمای جلویی کادیلا ترکیبی عجیب از دنا پلاس (جلوپنجره و کاپوت) و فیدلیتی (چراغ های جلو) است که مقدار زیادی حجم های اغراق آمیز نیز به آن اضافه شده و تضاد بسیاری با باطن این خودرو دارد.
نمای کناری این خودرو همان ال ۹۰ است و سایپا حتی اضافه کردن دستگیره درب های را نیز برای این خودرو زیاد دیده، با این حال نکته عجیب در این نما استفاده از رینگ های هیوندای اکسنت در کادیلا هستند!
نمای عقب نیز همان فرم جعبه ای لوگان را دارد و تنها سایپا با تغییر دادن فرم چراغها تلاش کرده تا نمای عقب محصول خود را مدرن نشان دهد.
آپشنهای کادیلا
با توجه به این موضوع که هنوز کاتالوگ رسمی کادیلا منتشر نشده نمیتوان به طور قطع درباره آپشنهای این خودرو اظهار نظر داشت؛ اما نسخه موجود در مراسم رونمایی دارای مواردی مانند شیشه بالابرهای برقی، آینه های جانبی برقی، صندلیهای دستی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلیها، روکش چرمی غربیلک فرمان، سیستم مولتی مدیا دارای مانیتور و کامپیوتر سفری است.