امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرایط ایران در FATF تغییر نکرد

به گزارش پایروس به نقل از دانشجو، وبگاه کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF) با اعلام کرد ایران در فهرست سیاه این گروه باقی می‌ماند تا برنامه اقدام تکمیل شود. چنانچه ایران مقررات پالرمو و کنوانسیون تامین مالی تروریسم را به تصویب برساند، اف‌ای‌تی‌اف درباره اقدامات بعدی، از جمله این که آیا اقدامات مقابله‌ای لغو شوند، تصمیم‌گیری خواهد.

بنابر گزارش یورو نیوز، پالرمو، معاهده سازمان ملل متحد علیه «جرایم سازمان‌یافته فراملی» است که در سال ۲۰۰۱ میلادی تصویب و از سال ۲۰۰۳ برای کشور‌های عضو این سازمان لازم الاجرا شده است.

سی‌اف‌تی (CFT) هم به عنوان معاهده «مقابله با تأمین مالی تروریسم» یک قرارداد بین‌المللی است که در سال ۱۹۹۹ توسط سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است.

گروه ویژه اقدام مالی که دارای ۳۷ عضو است یکی از سازمان‌های جهانی محسوب می‌شود که بطور منظم کشور‌های در معرض خطر را از نظر پولشویی و تامین مالی تروریسم ارزیابی می‌کند.

موضوع قابل توجه در این رابطه اینجاست که برخی رسانه‌ها با این عنوان که وارد لیست سیاه FATF شد بدنبال برهم زدن بازار ارز و ثبات نسبی قیمت بودند این در حالی است که پیش از این نیز ایران در این لیست قرار داشته و اساسا اتفاق خاصی برای وضعیت کشورمان رخ نداده است.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی