امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به کار خود پایان داد

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ایران و روسیه به نقل از ایرنا ، مدیر بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در این آیین گفت: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی به میزبانی خوزستان به یکی از برجسته‌ترین جشنواره‌های هنری بنیاد امام رضا(ع) تبدیل شد.

مرتضی زاده ادامه داد: سعی کنید برگزار شود شب های شعر در شهرهای مختلف خوزستان نشان دهنده ارادت و علاقه مردم اهل ادب این استان به امام رضا(ع) است.

وی ماموریت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) را احیای امر اهل بیت(ع) دانست و افزود: شعر بهترین ابزار برای انتقال معارف اهل بیت(ع) است و شعر عربی به دلیل قدرت و غنای بالای آن در اوج این جریان سازی است. فرهنگی قرار دارد.

بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ادامه داد: جشنواره فرهنگی متعدد در سطح کشور و منطقه برگزار می‌شود که اختتامیه این جشنواره در شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد برگزار می‌شود و نشان می‌دهد. ارادت به برگزیدگان این جشنواره برگزار می شود.

سعیدی زاده ادامه داد: آثار فاخر ۱۳ دوره جشنواره شعر به زبان عربی در بیست و یکمین جشنواره امام رضا(ع) در سال آینده رونمایی می شود.

جشنواره امام رضا(ع) عمومی‌ترین جشنواره هنری کشور است که در طول ۲۰ سال در بیش از سه هزار نقطه ایران و جهان فعالیت‌های خود را از نظر فرهنگی و فضای داخلی درگیر موضوع فرهنگی رضوی کرده است. در طول ۲۰ دوره این جشنواره هشت میلیون و ۵۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است.

امسال ۱۶ جشنواره امام رضا(ع) در حوزه فرهنگ و هنر تعریف شد که شامل چهار جشنواره شعر، سه جشنواره تئاتر، سه جشنواره تجسمی، ۲ جشنواره داستان، ۲ جشنواره آواها و نواها و سرود و جشنواره فیلم و مطبوعات است.

برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد امام رضا(ع) در داخل و خارج کشور برگزار می شود.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی