محصولات غذایی ایران در بازارهای همسایه سهم پایینی دارد.
به گزارش پایگاه خبری پایروس؛ به نقل از شهرخبر،نتایج بررسی های موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی نشان می دهد: سهم ایران از بازار ۱۵کشور همسایه با حجم بالغ بر ۱۱۲میلیارد دلار حدود ۶ میلیارد دلار یعنی ۵ درصد است.
نکته مهم تر آنکه کمتر از ۴۰ درصد آن به صادرات اختصاص دارد. آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت درباره آنکه چرا سهم ایران از بازار کشورهای همسایه اندک است یک پاسخ صریح می دهد.
او می گوید: ما برخلاف کشورهای همسایه در حوزه زیرساخت موفق عمل نکرده ایم.
او تاکید دارد: عمده اشکالات این کارنامه ناموفق به حوزه مدیریتی باز می گردد که هیچ گونه هدف گذاری اقتصادی نشده است.
او در این باره بیشتر توضیح داده است.