امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر ضرورت مبارزه با فساد تاکید کرد

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس بر ضرورت مبارزه با فساد تاکید کرد

به گزارش خبرنگار پایروس، حسن نوروزی با ابراز تاسف از اینکه فساد در کشور ما نیز مانند همه کشورها وجود دارد گفت: به عنوان مثال در کشور ما عده بسیاری ارز برای واردات و صادرات گرفتند اما در هر دو مورد فساد را شاهد بودیم. بدین معنا که با ارز دولتی مواد اولیه وارد کنند و کالای تولیدشده را صادر کردند اما ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد کشور باز نگرداندند و عده ای نیز با ارز دولتی کالا وارد کردند اما به قیمت آزاد عرضه کردند و باعث دامن زدن به گرانی شدند.

نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه عده ای سودجو از فرصت آشفته بازار سواستفاده کردند گفت: در نهایت معلوم نشد ارزهای دولتی به کجا رفت.
وی با تاکید بر اینکه صادرکردن کالای داخلی و بازنگردان ارز از یک سو و گرفتن ارز دولتی و فروش کالای وارداتی به چندین برابر قیمت در بازار مصداق بارز فساد است گفت: هر دو این قشر مفسد هستند و فساد کرده اند، اماو تاوان این سودجویی را مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر داده اند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار نظارت دولت، بازرسی ریاست جمهوری، بازرسی کل کشور و دادستانها بر فسادهایی شد که اتفاق می افتد و گفت: اگرچه قوه قضاییه به دقت رسیدگی کرده و حتی شاهد بودیم که در برخی موارد مفسدان اقتصادی محاکمه و اعدام شده اند، اما دامنه فساد به اندازه ای گسترده شده که متاسفانه برخوردهایی همچون اعدام نیز کفایت نمی کند.

نوروزی با تاکید بر اینکه در مملکت ۸۰ میلیون نفری، دلارهای چند نرخی بستر فساد برای عده ای خاص شده است گفت: این در حالی است که ورود نزدیکان و بستگان مسوولان در تمامی سالهای گذشته بر حساسیت مساله می افزاید و همین امر می طلبد که مبارزه با فساد جدی تر، بدون تبعیض و عادلانه تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه حکم رشوه بالای ۲۰ هزار تومان انفصال از خدمات دولتی است و مجازات دارد گفت: باید با فساد بدون چشم پوشی برخورد شود و فرقی نمی کند که آدم فاسد آیت الله زاده باشد یا برادر رییس جمهور، دختر وزیر یا فرزند مسوول طراز اول کشور؛ باید جلوی خلاف و خلافکار گرفته شود و به نوعی با آنها برخورد شود که برای دیگران درس عبرت باشد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس از دولت، مجلس و قوه قضاییه درخواست کرد بدون مماشات و تساهل با امر مذموم فساد مبارزه کنند و به هیچ کس رحم نکنند گفت: عده ای گمان می کنند برخورد با فلان مفسد به زیان اسلام و نظام است چون وابستگی به برخی جریانات و افراد دارد، در حالی که این طور نیست و فساد از سوی هر کسی صورت بگیرد، باید به صورت جدی با آن برخورد شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه دفاع از فاسد در هر لباس، هر مقام، وابسته به هر شخص یا جریانی که باشد، دفاع از شیطان است، از همه ملت، مسوولان، دستگاه قضا و حتی دفتر مقام معظم رهبری خواست به میدان بیایند و با فساد مبارزه کنند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی