امروز ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روسیه و چین مخالف تحریم‌های غیرقانونی غرب

به گزارش پایروس به نقل از آناتولی، وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه که در چارچوب سفر رسمی دو روزه خود به چین در پکن پایتخت این کشور به سر می‌برد، با لی چیانگ همتای چینی خود دیدار کرد.

میشوستین در این دیدار با تاکید بر اینکه روابط دو کشور در دوره اخیر به طور بی سابقه‌ای افزایش یافته است، گفت: روسیه و چین مشترکا با آشفتگی فزاینده در عرصه بین‌المللی و فشار تحریم‌های غیرقانونی غرب مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با وجود بی ثباتی فضای بین المللی با موفقیت توسعه یافته است، گفت: حجم تجارت دوجانبه در سال گذشته از مرز ۱۹۰ میلیارد دلار گذشت و در سه ماهه نخست امسال با ۲۵ درصد افزایش سالانه به ۵۲ میلیارد دلار رسید.

میشوستین با اشاره به اینکه روسیه و چین ۷۰ درصد تجارت مرزی بین خود را با ارزهای ملی انجام می دهند، گفت: تجارت انرژی افزایش یافته است. ایجاد مسیرهای حمل و نقل و لجستیک بین چین و روسیه در واقعیت جدید ژئوپلیتیک اهمیت پیدا کرده است.

پس از این دیدار، بیانیه مشترکی بین دو کشور در زمینه تجارت محصولات کشاورزی و دامی، خدمات بازرگانی و همکاری های ورزشی و بیانیه مشترکی مبنی بر تمدید برنامه آزمایشی تسریع در روند ثبت اختراع به امضا رسید.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی