روسیه-برای-آوارگان-فلسطین-خانه-میسازد

روسیه برای آوارگان فلسطینی خانه می سازد

برخی از آواره‌های غزه خانه جدیدی در گروزنی، پایتخت جمهوری چچن روسیه پیدا کرده‌اند.

به گزارش پایروس نیوز، رمضان قدیروف، رهبر منطقه اعلام کرد که به بیش از 200 فلسطینی آواره غزه در محله ای تازه ساخته در گروزنی، پایتخت جمهوری چچنی روسیه که اکثریت جمعیت آن مسلمان است، آپارتمان داده شده اند.

بنیادی که توسط ایمانی مادر قدیروف اداره می شود، ساخت این پنج بلوک آپارتمانی را برای اسکان دائم پناهندگانی که در نوامبر گذشته به منطقه روسیه پذیرفته شده بودند، سفارش داد.

قدیروف روز جمعه در بیانیه ای گفت: “به خواهران و  برادران فلسطینی برای یافتن مسکن راحت جدید تبریک می گویم! برای آنها آرزو می کنم که دیگر هرگز شاهد جنگ نباشند و در فراوانی و رفاه زندگی کنند!»

قدیروف گفت که پناهجویان که در ابتدا در استراحتگاه کودکان گورنی کلیوچ در جنوب شرقی گروزنی اسکان داده شدند، اکنون به یک “کلبه” در منطقه ویسایتوفسکی پایتخت چچن نقل مکان خواهند کرد، جایی که 209 نفر در 40 آپارتمان جدید زندگی خواهند کرد.

 

به گفت قدیروف، ساخت این مجتمع حدود شش ماه طول کشید. در این مدت، 55 نفر از فلسطینی ها شغل پیدا کردند، در حالی که کودکان و نوجوانان آنها در مدارس و دانشگاه ها مستقر شده و همه آنها دروس را به زبان روسی خوانده اند.

قدیروف افزود: برنامه های فوری ما شامل ایجاد یک جامعه فلسطینی در جمهوری چچن است تا پناهندگان بتوانند هویت ملی خود را حفظ کنند.

این ساختمان ها در مراسمی به مناسبت بیستمین سالگرد تأسیس بنیاد اخمت قدیروف، به نام پدر رمضان، که نقشی کلیدی در پایان دادن به شورش یک دهه جدایی طلبان و ادغام مجدد چچن به روسیه داشت، افتتاح شد.

مردم چچن، بیشتر از همه مردم سختی های جنگ را می دانند. همه ما آزمایش های وحشتناکی را پشت سر گذاشته ایم، گرسنگی، سرما و مرگ عزیزان را دیده ایم. قدیروف در این بیانیه گفت، غم و اندوهی که بر فلسطینیان وارد شده است به ما بسیار نزدیک است.

اکثریت قریب به اتفاق چچنی ها مسلمان هستند. قدیروف بارها حمایت خود را از فلسطینی ها در درگیری های جاری غزه اعلام کرده است.

بیش از یک میلیون فلسطینی در غزه از اکتبر گذشته آواره شده اند. پس از یک سری حملات مرگبار حماس که در آن حدود 1200 اسرائیلی کشته و 250 نفر به اسارت درآمدند، اسرائیل به گروه شبه نظامی فلسطینی اعلام جنگ کرد. به گفته مقامات بهداشتی تحت کنترل حماس، تقریباً 38000 فلسطینی در بمباران و تهاجم زمینی متعاقب آن به این منطقه محاصره شده اند.

تبلیغات