حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب صبح امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ امام خمینی (رحمه‌الله)، رأی خود را به صندوق انداختند.

فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح امروز؛ جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ با ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور آغاز شد.

 

به گزارش پایروس نیوز، انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و خارج از کشور برای رای به کاندیداهای تایید شده این دوره شامل سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مصطفی پور محمدی و مسعود پزشکیان آغاز شد و تا ساعت 18 ادامه دارد. وزیر کشور این اختیار را دارد که در صورت صلاحدید زمان رای‌گیری را تمدید کند.

برای رای دادن، می توانید با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی به شعب منتخب اخذ رای مراجعه کنید. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شده است.

کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آن‌ها « ۱۸ » سال تمام است یعنی « متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن » می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. رای دهندگان خارج از کشور نیز می‌توانند با ارائه گذرنامه معتبر رای دهند. به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

رهبر انقلاب رای خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز جمعه ۸ تیرماه ۱۴۰۳ در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»،  با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی (رحمه‌الله)، رأی خود را به صندوق انداختند.

بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرنگاران رسانه‌های آمریکا، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، افغانستان، اتریش، ترکیه، کویت، هلند، امارات، ایتالیا، عراق، یمن، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، لبنان، قطر، عمان، استرالیا، سوئد، دانمارک، هند، کره جنوبی و … این برنامه را پوشش می‌دهند.

این برنامه از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده در حال پخش است.

__________________________________________________________________

رهبر انقلاب: افزایش رای دهندگان برای جمهوری اسلامی نیاز قطعی است

رهبر معظم انقلاب بعد از انداختن رای خود به صندوق گفتند: افزایش رای‌دهنگان برای جمهوری اسلامی نیاز قطعی است.

به گزارش پایروس نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: دوام و قوام و عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز جمعه در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری «انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران» با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) و در حضور بیش از ۲۰۰ خبرنگار و تصویربردار از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی، رأی خود را به صندوق ۱۱۰ انداختند.

رهبر انقلاب اسلامی بعد از انداختن رای خود به صندوق ۱۱۰، فرمودند: روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است. حضور پرشور مردم و افزایش رای‌دهندگان برای جمهوری اسلامی نیاز قطعی است.

ایشان همچنین افزودند: ما توصیه می‌کنیم مردم مسالۀ رای‌دادن و حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و شرکت کنند. در ذات این نظام حضور مردم لحاظ شده و دوام جمهوری اسلامی و عزت و آبروی آن در دنیا متوقف به حضور مردم است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: روز انتخابات برای ما ایرانی‌ها روز نشاط و شادی است. بخصوص آن وقتی که انتخابات برای گزینش رئیس جمهور است؛ که چند سال آینده‌ کشور با این انتخاب مردم تعیین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *