امروز ۲۶ دی ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رسانه نقش کلیدی در شکل‌گیری انتظارات اقتصادی دارد

به گزارش پایروس به نقل از ایبنا، محمدرضا فرزین؛ رئیس کل بانک مرکزی در بازدید از موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز، اظهار کرد: ابتدا روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که همیشه راوی خبرهای خوب برای کشور باشند.

فرزین با اشاره به اینکه اهمیت رسانه در شکل‌گیری رفتارهای اقتصادی در طول زمان افزایش می‌یابد، اظهار کرد: اقتصاد یک علم ذهنی است و در ذهن انسان‌ها تاثیر می‌گذارد چرا که انسان‌ها مبتنی بر محاسباتی که در مورد موضوعات اقتصادی انجام می‌دهند، تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی افزود: به دلیل اینکه رسانه می‌تواند در محاسبات افراد و در شکل‌گیری انتظارات آن‌ها اثرگذار باشد بر رفتارهای اقتصادی مردم، بنگاه‌ها و عاملان اقتصادی نیز اثر می‌گذارد و در نهایت تمام اقتصاد تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اثر انتظارات در آینده اقتصاد کشور، گفت: اگر فکر کنیم که در آینده وضعیت اقتصاد کشور رو به بهبود خواهد بود، قطعا بهبود خواهد داشت و اگر این باور به وجود بیاید که آینده کشور رو به بهبود نیست، قطعا بهبود پیدا نمی‌کند. در چنین شرایطی ایجاد روایت، انتظارات و امید اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند؛ البته همه این مواردی که به آن‌ها اشاره شد، به عملکرد نیز وابسته است و اهمیت زیادی دارد.

فرزین در پایان تاکید کرد: به همین دلیل کار رسانه، تولید محتوا، روایت و خبر به اشکال مختلف، از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروز اقتصاد رسانه توسعه بسیار زیادی داشته و امیدواریم این کار در کشورمان هم انجام شود و توسعه داشته باشد.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی