امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دوری کشتی‌های حامل سوخت از مسیر دریای سرخ

دوری کشتی‌های حامل سوخت از مسیر دریای سرخ

به گزارش پایگاه خبری پایروس؛  تغییر مسیر در اطراف «دماغه امید نیک» می‌تواند [مدت زمان] سفر دریایی کشتی‌ها به اروپا را تا سه هفته طولانی‌تر کند که هزینه‌های حمل و نقل بالاتری و احتمال اختلال در عرضه را به همراه دارد.

بر اساس این گزارش، کشتی‌های نفتکش در اوایل ماه جاری [میلادی]، تغییر مسیر و دوری از دریای سرخ را در پیش گرفتند.

در حالیکه برخی از اجاره‌کننده‌های حمل ‏و نقل دریایی، کشتی‌ها را در پی حملات ارتش یمن منحرف کرده‌اند، برخی دیگر همچنان از مسیر کوتاه‌تر دریای سرخ از طریق کانال سوئز استفاده می‌کنند.

مسیر کشتیرانی کانال سوئز که به دریای سرخ منتهی می‌شود یک آبراه مهم برای تجارت جهانی است و از آن برای انتقال کالا و انرژی بین اروپا و آسیا و سایر مناطق جهان استفاده می‌شود. این مسیر با اجتناب از دور زدن کل قاره آفریقا در زمان و هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند.

بر پایه این گزارش، محموله‌های روسیه به طور عمده بازار گازوئیل (دیزل) اروپا را تامین می‌کرد تا اینکه تحریم اتحادیه اروپا بر محصولات نفتی روسیه به دلیل جنگ در اوکراین، اروپا را به شدت به خاورمیانه و آسیا برای جبران کمبود بنیادی این فراورده متکی کرد.

از سوی دیگر، بهای نفت در معاملات امروز سه‌شنبه همزمان با تحولات دریای سرخ به عنوان آب‌راه مهم عبور محموله های جهانی، افزایش یافت.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کردند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی