امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دادگاه اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه میلیاردر روس را حفظ کرد

دادگاه اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه میلیاردر روس را حفظ کرد

به گزارش پایروس به نقل از فارس، «دادگاه عمومی» اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با رد شکایت «رومن آبراموویچ»، تحریم‌های این اتحادیه علیه این مالک روسی سابق باشگاه فوتبال چلسی انگلیس که به بهانه عملیات نظامی ویژه ارتش روسیه در اوکراین اعمال شدند را حفظ کرد.

به نوشته خبرگزاری «یو.پی.آی»، آذر ماه سال گذشته، رومن آبراموویچ، میلیاردر روس و مالک سابق باشگاه چلسی انگلیس به همراه تعدادی از دیگر سرمایه‌داران روسی و بلاروسی شکایتی را علیه تحریم‌های اتحادیه اروپا در دادگاه اتحادیه اروپا مطرح کردند. شکایت آنها مربوط به قرار گرفتن نامشان در لیست تحریم‌های اروپا علیه روسیه و ارتباط با درگیری نظامی در اوکراین بود.

آنها در این شکایت ذکر کردند که این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌هایشان توسط اتحادیه اروپا حقوق آنها را نقض کرده است.

دادگاه اتحادیه اروپا سرانجام روز چهارشنبه حکم داد که این تحریم‌ها شامل انسداد پولها و ممنوع شدن ورود به این اتحادیه و ترانزیت از این اتحادیه علیه آبراموویچ حفظ شوند.

این دادگاه در حکم خود ادعا کرد، آبراموویچ «در اثبات غیرقانونی بودن ورود نامش به فهرست تحریم شدگان و باقی ماندن نامش در این فهرست شکست خورده است.»

در بیانیه‌ دادگاه عمومی اتحادیه اروپا آمده است که این دادگاه «شکایت آبراموویچ را رد کرده و به این ترتیب تدابیر محدود کننده که علیه او در پیش گرفته شدند را حفظ می‌کند.»

در این حکم نوشته شد: «شورای اروپا ارزیابی اشتباهی در تصمیمش برای وارد کردن نام آبراموویچ به فهرست مد نظر و حفظ نام او در این فهرست با در نظر گرفتن نقش آبراموویچ در گروه Evraz و به ویژه شرکت مادر مربوط به آن نداشته است.»

این دادگاه همچنین درخواست آبراموویچ برای دریافت بیش از یک میلیون دلار غرامت به خاطر آسیب وارد شده به شهرتش را رد کرد.

آبراموویچ سهامدار اصلی شرکت مادر گروه Evraz، یکی از اصلی ترین شرکت‌های حوزه معدن و فولاد روسیه است. دادگاه اتحادیه اروپا گفت، این شرکت «یک منبع درآمد اساسی دولت روسیه است.»

آبراموویچ دارای تابعیت پرتغالی نیز هست و دادگاه اتحادیه اروپا شکایت او با موضوع نقض حقش برای تردد آزاد در اتحادیه اروپا به عنوان شهروند پرتغال در اثر تحریم‌ها را مردود دانست.

اسفند ماه ۱۴۰۰ دولت انگلیس هم در بیانیه ای اعلام کرد رومن آبراموویچ  را تحریم و تمام دارایی او را توقیف کرده است. بعد از این تصمیم دولت لندن، این تاجر روس دیگر نتوانست به هیچکدام از دارایی های خود در این کشور دسترسی داشته باشد.

آبراموویچ سال ۲۰۲۲ باشگاه فوتبال چلسی انگلیس را به دلیل تحریم‌هایی که علیه او اعمال شد فروخت و عواید ناشی از این فروش در بانکی در انگلیس مسدود شده‌اند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی