به گزارش اقتصاد ایران و روسیه به نقل از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کامبیز جهانبانی گفت: کشتیرانی دریای خزر و سایر شرکتهای کشتیرانی به دنبال بازاریابی بهمنظور جذب کالاهای صادراتی و ترانزیتی برای تکمیل ظرفیت ناوگان خود هستند و اکنون عرضه ناوگان برای حمل کالاهای صادراتی، بیشتر از تقاضای موجود برای حمل بار صادراتی است.
وی تصریحکرد: هم اکنون کالاهای صادراتی کاملاً روان و با سهولت بارگیری میشوند، به گونهای که با ظرفیت خالی کشتیها در حمل محمولههای صادراتی و ترانزیتی و همچنین عدم وجود رسوب کالاهای صادراتی در بنادر شمال ایران مواجه هستیم.
جهانبانی، از صاحبان بار درخواست کرد برای حمل بار صادراتی خود در دریای خزر، درخواست را به کشتیرانی دریای خزر اعلام کرده یا با مراجعه به این شرکت، درخواست را پیگیری کنند.
وی گفت: شرکت کشتیرانی خزر آمادگی لازم برای حمل بار صادراتی صادرکنندگان را دارد، ضمن اینکه کشتیهای این شرکت در قالب خطوط مداوم، حمل کالای صادراتی را به بنادر روسیه، جمهوری آذربایجان، داغستان و قزاقستان انجام میدهند.
این مسوول با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر در بحث حمل کانتینرهای صادراتی رشد ۷۵ درصدی را به ثبت رسانده است، تصریح کرد: همچنین در حوزه لجستیک کانتینری به ارزش ۱۰ میلیون دلار کانتینر از طریق اتصال کشتیرانی خزر به شبکه کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وارد چرخه حمل کشتیرانی دریای خزر شده است.
مدیرعامل کشتیرانی خزر گفت: با برنامه ریزی و اقدامات کشتیرانی دریای خزر، بخش دریایی کریدور شمال- جنوب در دریای خزر راه اندازی و فعال شده که مسیر کریدور شمال- جنوب شاهد رشد ۳۶۰ درصدی جابهجایی کالا توسط کشتیرانی دریای خزر بوده است.
جهانبانی ادامه داد: مطابق برنامه ریزیهای انجام شده، رسوب و انباشت کالای صادراتی و ترانزیتی در بنادر شمال کشور به حداقل رسیده و به صورت روان و بروز در حال بارگیری و حمل است.
وی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی لازم برای حمل بارهای کریدوری از کشورهای آسیایی و سایر کشورهای منطقه به صورت حملو نقل ترکیبی به مقاصد روسیه و کشورهای CIS را دارد، خاطرنشانکرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در قالب کریدور شمال- جنوب آمادگی دارد تا همه مُدهای حملونقلی را از مبدأ تا مقصد نهایی به مشتری ارائه دهد.