امروز ۲۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تولید هزار تن ماهی تیلاپیا در سال گذشته

رئیس شیلات ایران­ ­در نمایشگاه بین المللی شیلات گفت: پارسال هزارتن ماهی تیلاپیا در کشور تولید شد.

به گزارش پایروس به نقل ازصدا و سیما، حسینی افزود:­ برای عملیاتی کردن سند امنیت غذایی با چهار محور فراهمی غذا سلامت غذا در دسترس بودن و تاب آوری غذا انشاالله بتوانیم با مسیر توسعه دریا محور با نگاه آبزی پروری تحولی در این حوضه انجام شود.

پرورش و تولید ماهیان و آبزیان بخصوص در خشکی امروزه از اهمیت صادراتی و ارز آوری زیادی برای کشور برخوردار است.

خدایی دبیر اتحادیه تولید و تجارت آبزیان گفت: پر ارزشترین صادرتمان میگوی پرورشی هست بعد از اون ماهیان گرمابی هست که به کشور عمدتا عراق صادر می‌شود و در رتبه بعدی خوراک آبزیان هست و همچنین حدود ۸ هزار تن ماهی سردابی مانند قزل آلا صادر می‌شود.

هاشمی مدیر عامل شرکت تولید کننده خوراک آبزیان گفت: ما تولید کننده خوراک انواع آبزیان پرورشی هستیم. مثل ماهی قزل آلا پرورشی، میگو، ماهی سی بس که ماهی پرورش در قفس هست کپور ماهی تیلاپیا ماهیان خاویاری ماهیان زینتی.

همچنین بومی سازی فن آوری‌های پرورش ماهی در قفس از جمله توانمندی‌های شرکت‌های داخلی است.

فکوری معاون شرکت دانش بنیان گفت: در زمینه ساخت قفس‌های پرورش ماهی در دریا داریم خدمات انجام میدیم. برای اولین بار در بخش خصوصی شناور‌های را ساختیم که تمام مزرعه دار‌های که در زمینه پرورش ماهی در قفس فعالیت دارند به این شناور نیاز داشتند.

شگرف مدیر عامل شرکت تولید کننده مدارآب برگشتی گفت: سیستم آب برگشتی باعث میشه که بتونید دمای آب را کنترل کنید و ماهی خاویاری که تقریبا شاید ۶ ماه از سال دمایی هست که بتونه غذا بخوره بتونه تمام فصل سال وزن گیری بکند در کشور ما بسیار بسیار نوپاست.

فرآوری محصولات نهایی از ماهی و ابزیان از جمله ابتکارات شرکت‌های داخلی برای افزایش سرانه مصرف ماهی و آبزیان است.

محمدی مدیر عامل شرکت تولیدکننده محصولات غذایی دریایی گفت: محصولاتی رو ارائه میده به خانوار میگو‌ها بصورت پاک شده کاملا ماهی بصورت فیله شده و حتی تیغ گیری شده به خانوار ارائه میشه که خانم خانواده فقط زحمت طبخش رو بکشند.

این نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز یعنی تا ۱۶ آذر پذیرایی بازدید کنندگان و علاقمندان به صنعت شیلات است ­و­ بیش از ۱۳۰ شرکت آخرین توانمندی‌ها و فن آوری‌ها را در زمینه تولید و پرورش ماهی و آبزیان را در معرض دید قرار دادند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی