به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه به نقل از فارس، حسام قربانعلی، مدیرکل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل قرارگاهی با حضور هما و چهار شرکت هواپیمایی آسمان، کیش ایر، هواپیمایی قشم و هواپیمایی آتا برای کاهش تاخیرات و هم افزایی، اظهار داشت: در این باره جلسه ای به میزبانی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد؛ این قرارگاه هدف خدماترسانی هر چه بیشتر به مسافران نوروزی را دنبال میکند تا با همافزایی چند شرکت هواپیمایی بتوانیم خدمات به مسافران را در ایام تعطیلات نوروز افزایش دهیم.
وی افزود: بر این اساس این پنج شرکت هواپیمایی همپیمان و موظف شدند در صورت بروز تاخیرات طولانی و یا نقص فنی هواپیمای یکدیگر، خدمات جایگزین را در ایستگاه پروازی به مسافران ارائه کنند تا از تاخیر بیشتر جلوگیری شود.
این جلسه با حضور رؤسای هیئت مدیره و مدیران عامل پنج شرکت هواپیمایی مذکور برگزار شد، شرکت ها موظف شدند با هدف تکریم مسافران نوروزی و با پشتیبانی از یکدیگر طرح سفرهای نوروزی را با حداقل تاخیر و افزایش رضایتمندی مسافر به پایان برسانند.
امسال برای انجام سفرهای نوروزی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار صندلی پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی عرضه شده است؛ همچنین توجه به اهمیت مدیریت سفرهای نوروزی و همچنین با توجه به پیگیریهای وزیر راه و شهرسازی، ستاد تسهیل سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۲، برای نخستین بار در سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل خواهد شد.
این ستاد کار عملیاتی خود را تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داد؛ در این ستاد عوامل نظارتی و اجرایی از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی و نمایندگان شرکتهای هواپیمایی با رصد ۲۴ ساعته فعالیتهای مربوط به سفرهای هوایی و خدمات رسانی به مردم را پایش خواهند کرد.