امروز ۲۵ مهر ۱۴۰۳
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ترامپ به «سرمایه ارز دیجیتال جهانی» تبدیل خواهد شد!

رئیس جمهور سابق متعهد شده است در صورت پیروزی در ماه نوامبر، یک «ذخایر استراتژیک» بیت کوین ایجاد کند.

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، متعهد شده است که در صورت بازگشت به کاخ سفید، آمریکا را به «پایتخت کریپتو سیاره» تبدیل کند. ترامپ در کنفرانس امسال بیت کوین در نشویل در روز شنبه گفت که ارزهای دیجیتال برای چشم انداز او از آمریکا برای آینده ضروری است.

او متعهد شد که اطمینان حاصل کند که دولت ایالات متحده هرگز دارایی های بیت کوین خود را نمی فروشد و یک “ذخایر استراتژیک” بیت کوین ایجاد می کند و پیش بینی کرد که این ارز دیجیتال می تواند روزی ارزش بازار ۱۶ تریلیون دلاری طلا را تحت الشعاع قرار دهد.

 

ترامپ در این باره گفت:” هرگز بیت کوین خود را نفروشید… امروز بعدازظهر برنامه خود را برای اطمینان از اینکه ایالات متحده پایتخت رمزارز سیاره و ابرقدرت بیت کوین خواهد بود، ارائه می کنم. ترامپ متعهد شد، و ما آن را انجام خواهیم داد.

اگر من انتخاب شوم، این سیاست دولت من خواهد بود که ۱۰۰ درصد کل بیت کوینی را که دولت ایالات متحده در حال حاضر در اختیار دارد یا به دست می آورد را در آینده نگه دارد. این در واقع به عنوان هسته ذخیره استراتژیک ملی بیت کوین عمل خواهد کرد.”

در طول سخنرانی، ترامپ بارها حمایت خود از ارزهای دیجیتال را با تلاش‌های دولت فعلی واشنگتن برای «مسدود کردن» این صنعت مقایسه کرد و افزود که سرکوب کریپتو و بیت‌کوین را «واقعاً برای کشور ما بد» و «کاملاً غیر آمریکایی» می‌داند.

طبق گزارش فوربس با استناد به اطلاعات رسمی، ایالات متحده در حال حاضر حدود ۲۱۲۰۰۰ بیت کوین توقیف شده به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار را در اختیار دارد. مدت کوتاهی پس از سخنرانی ترامپ، سینتیا لومیس، سناتور جمهوری‌خواه وایومینگ، لایحه‌ای را پیشنهاد کرد که خزانه‌داری آمریکا را متهم به جمع‌آوری ذخایر رسمی فدرال ۱ میلیون بیت کوین به ارزش تقریبی ۷۰ میلیارد دلار در مدت پنج سال می‌کند.

پیش از سخنرانی ترامپ، مایکل سیلر، بنیانگذار شرکت نرم افزاری MicroStrategy، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۴۵ به ۴۹ میلیون دلار در هر توکن افزایش می یابد و ارزش بازار آن را به تقریبا ۱۰۰ تریلیون دلار می رساند.

جدیدترین اخبار

دانش و پژوهش

اخبار اقتصادی