به گزارش پایگاه خبری ایران و روسیه به نقل از برنا، تحقیق و توسعه (R&D) جزء ضروری هر صنعتی است که هدف آن رقابتی ماندن در بازار جهانی است. این فرآیند ایجاد محصولات، فرآیندها و خدمات جدید است که می تواند کارایی را بهبود بخشد، هزینه ها را کاهش دهد و درآمد را افزایش دهد.
با این حال، تحقیق و توسعه می تواند یک تلاش پرهزینه برای شرکت ها، به ویژه برای شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) باشد. برای تشویق شرکتها به سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه، دولتها در سراسر جهان سیاستهای اعتبار مالیاتی را معرفی کردهاند که مشوقهای مالی را برای شرکتهای درگیر در فعالیتهای تحقیق و توسعه ارائه میکنند.
تأثیر سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بر افزایش هزینه فناوری در صنعت
یکی از اثرات اولیه سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، افزایش هزینه فناوری در صنعت است. این به این دلیل است که شرکتها زمانی که بدانند میتوانند بخشی از هزینههای خود را از طریق اعتبارات مالیاتی جبران کنند، احتمالاً روی فناوریهای گران قیمت سرمایهگذاری میکنند. در نتیجه، هزینه فناوری با افزایش تقاضا برای آن افزایش می یابد.
مالیات
توسعه حضور اقتصاد دانش بنیان در صنایع
از دیگر آثار سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، توسعه اقتصاد دانش بنیان است. اقتصاد مبتنی بر دانش اقتصادی است که در آن رشد اقتصادی توسط صنایع دانش بر مانند فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی و داروسازی هدایت می شود. دولت ها با ارائه اعتبارات مالیاتی برای فعالیت های تحقیق و توسعه، شرکت ها را به سرمایه گذاری در این صنایع تشویق می کنند که می تواند منجر به ایجاد شغل و رشد اقتصادی شود.
بازاریابی برای شرکت های دانش بنیان
سیاست اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه نیز بر بازاریابی شرکت های دانش بنیان تأثیر دارد. شرکت هایی که در فعالیت های تحقیق و توسعه فعالیت می کنند اغلب در خط مقدم نوآوری قرار دارند و محصولات یا خدمات منحصر به فردی دارند که آنها را از رقبای خود متمایز می کند. این شرکت ها با ترویج فعالیت های تحقیق و توسعه خود از طریق کمپین های بازاریابی، می توانند مشتریانی را جذب کنند که برای نوآوری ارزش قائل هستند و مایل به پرداخت حق بیمه برای آن هستند.